• Potpisan ugovor za hitnu sanaciju pruga širom Srbije

    U Vladi Srbije danas je potpisan Ugovor za hitnu obnovu železničke infrastrukture u Srbiji, kojim je predviđeno zaduživanje kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 50 miliona evra.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Potpisan ugovor za hitnu sanaciju pruga širom Srbije
    Foto: Pixabay

    Ovaj dokument potpisali su Ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, regionalni direktor EBRD-a za Zapadni Balkan Mateo Kolanjeli i vršiteljka dužnosti direktorka „Infrastrukture železnice Srbije“ Jelena Tanasković.

    Kako je rekao Vesić, danas potpisani ugovor znači da će se utrošiti dodatnih 50 miliona evra u obnovu oko 200 kilometara postojećih pruga u Srbiji.

    „Koliko je to važno za nas, odnosno za infrastrukturu i generalno za ministarstvo, najbolje pokazuje podatak da mi godišnje rehabilitujemo od svojih sredstava oko 100 kilometara pruga i na to trošimo između 20 i 30 miliona evra. Sada ćemo samo kroz ovaj ugovor duplirati broj kilometara pruga koje treba da rekonstruišemo“, rekao je on.

    Ministar je naveo da u Srbiji ima skoro 3.400 kilometara pruga i da je rekonstrukcija neophodna na mnogim kilometrima.

    Prema njegovim rečima, u poslednih nekoliko godina, posebno sedam ili osam, nije se mnogo ulagalo u održavanje postojeće ne samo železničke već i putne i svake druge infrastrukturne mreže, i zato sada imamo situaciju da nas rekonstrukcije koštaju mnogo više nego da smo redovno održavali mrežu.

    „Zato pripremamo moderan zakon o održavanju infrastrukture, kakav postoji u nekim zemljama EU, gde ćemo obavezati svakog upravljača, koliko mora novca iz budžeta da izdvaja za održavanje i snimanje stanja infrastrukture. Na taj način ćemo imati tačan pregled stanja i na vreme moći da ulažemo novac u održavanje, što će značiti manje novca za rekonstrukcije“, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Srbije.

    Kako je objasnio, insistiraće se na tome da svako preduzeće odvaja više novca za održavanje infrastrukture, posebno zbog toga što već ove godine u saobraćaj ulazi i novih 108 kilometara brze pruge, koje je takođe neophodno održavati.

    Deonice pruga koje će biti obuhvaćene ovim projektom su u najvećoj meri one na kojima je evidentiran veći broj nezgoda, odnosno iskliznuća kola i to su Ranžirne stanice Beograd „B“ i „A“ (Resnik i Rakovica), zatim Rasputnice „B“, „K“ i „K1“ (Jajinci), deonica Jajinci – Mala Krsna – Velika Plana, Beograd centar – Pančevo – Vršac, kao i Resnik – Požega – Vrbnica – državna granica, ali i Lapovo – Kraljevo.

    Projekat se odnosi i na deonice Ruma – Šabac – Rasputnica Donja Borina – državna granica – (Zvornik Novi), Platičevo -Rasputnica „1“- Rasputnica „3“- Štitar, Smederevo – Mala Krsna, zatim Mala Krsna – Bor – Rasputnica „2“ – Vražogrnac, ali i deonice Niš, Crveni Krst – Zaječar – Prahovo – državna granica, Pančevo – Zrenjanin – Kikinda, Subotica – Bogojevo – državna granica, Novi Sad – Odžaci – Bogojevo i Novi Sad, rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi – Orlovat.

    Projekat će sprovesti „Infrastruktura železnice Srbije“.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]

    Gde je nestala 13. plata u Srbiji

    Ono što nazivamo 13. platom jesu dodatne naknade koje kompanije isplaćuju radnicima kao dobrovoljne bonuse, zasnovane na učinku ili kao obavezne isplate jednake mesečnoj zaradi. […]