U Srbiji je u prvih šest meseci prodato 15.489 novih automobila, što je za 28 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.
Kovid kriza nije uticala na prodaju automobila iz premium segmenta i tražnja za njima je bila kao i svake godine, pa su tako prodata, na primer, 642 mercedesa, 312 audija, 69 lendrovera, 60 poršea i 443 BMW-a.
Belin kaže da je prošla godina bila specificna zbog „zatvaranja“ od marta do maja, kada je prodaja bila onemogućena.
„Tradicionalno na našem tržištu najatraktivniji modeli su fijat i škoda, a u segmentu privatnih kupaca kia je dosta interesantna“, navodi on.
Ono što je presudno za izbor naših kupaca, istakao je Belin, jeste cena, jer kupci u Srbiji još uvek nisu na nivou da biraju po onome šta nam je potrebno, već po onome što mogu sebi da priušte.
Kada je reč o premium brendovima, predsednik Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže za Tanjug da vodeću ulogu imaju mercedes, audi, jaguar i BMW, koji imaju svoju stalnu klijentelu.
Što se tiče njihove prodaje, kako je rekao, nije zabeležen ni pad ni rast u odnosu na prethodni period. Ti automobili se generalno dobro kotiraju i prodaju u Srbiji, dodao je Belin.
„Srbija ima interesantno tržište, jer bez obzira na uslove života, premium automobili pored visoke cene nalaze svoje kupce i možemo da ih vidimo na ulicama iz dana u dan sve više“, rekao je Belin.
Očekuje se da će, ako sve bude kako treba što se tiče epidemiološke situacije, sledeća godina biti mnogo kvalitetnija i bolja, kada Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova planira da realizuje Sajam automobila, kojeg nije bilo dve godine.
„Znajući da je sajam automobila veliki točak u prodaji i ima najveći efekat na prodaju u tih par meseci koliko traje sajam i postsajamske akcije, nadamo se da ćemo moći prodajom novih automobila da prestignemo rezultate iz 2018“, istakao je Belin.
Što se tiče povoljnosti prilikom kupovine, Belin je rekao da su cene automobila generalno skočile iz raznih razloga, ali da banke i lizing kuće građanima daju dobre uslove finansiranja i da su kamatne stope za kupovinu novih automobila povoljne, što je za prosečnog kupca najbitnija stvar, kako bi mu rata kredita bila što prihvatljivija.
U Srbiji je u prvih šest meseci prodato 15.489 novih automobila, što je za 28 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.