• Razgovor o izložbi “Automatski crtež – povodom stogodišnjice nadrealizma” sa umetnicima Selmanom Trtovcem i Goranom Stojčetovićem

    U petak, 15. novembra u 18 časova, u Salonu Oto Bihalji-Merin u Beogradu (Nemanjina 3/10) biće održan razgovor o aktuelnoj izložbi “Automatski crtež – povodom stogodišnjice nadrealizma”, u organizaciji Muzeja naivne i marginalne umetnosti. Sa umetnicima Selmanom Trtovcem i Goranom Stojčetovićem razgovaraće Una Popović, kustoskinja Muzeja savremene umetnosti, i Ivana Bašičević Antić, autorka izložbe i direktorka MNMU. Ovom prilikom biće predstavljen i katalog izložbe, koji je dizajnirao Slavimir Stojanović Futro.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Razgovor o izložbi “Automatski crtež – povodom stogodišnjice nadrealizma” sa umetnicima Selmanom Trtovcem i Goranom Stojčetovićem
    Foto: Marija Konjikušić

    Izložba “Automatski crtež – povodom stogodišnjice nadrealizma” se kritički odnosno istraživački, osvrće ka automatizmu kao mehanizmu proizvodnje crteža, koji nastaje kao rezultat funkcionisanja nesvesnog, istovremeno pružajući podršku tom mehanizmu jer se umetnost konstantno kreće u sferi nesvesnog najpre kao jedinog izvora nepredvidljivog.

    Susret sa veštačkom inteIigencijom koja zauzima obimne prostore ljudskog delovanja i sve je prisutnija i u domenu umetnosti takođe nas dovodi u vezu sa konceptom automatskog crteža. Automatski crtež je pojava u umetnosti koja potencijalno suštinski povezuje domen post-konceptualne i intuitivne, dubinske odnosno art brut umetnosti. Automatski crtež mogao bi se definisati kao argument koji opravdava distanciranje umetnosti čiji je fundamentalni element svesno, od umetnosti koja potiče iz domena nesvesnog. Ili, upravo obrnuto: automatski crtež upravo ukida tu distancu. Na toj se liniji nalazi i argumentacija odvajanja post-konceptualnog i art brut pristupa stvaranju umetničkog dela.  

    Selman Trtovac predstavnik je tog promišljenog, svesnog pristupa automatskom crtežu dok Goran Stojčetović razvija crtež kao instrument izraza dubokog, nesvesnog, crteža koji egzistira ne samo kao odraz haosa podsvesti nego i kao način terapije. Upravo zato nastaje koncept radionice dubinskog crteža koju Stojčetović već niz godina sprovodi u radu sa pacijentima na odeljenju za psihijatriju na VMA.

    Izložba u organizaciji Muzeja naivne i marginalne umetnosti otvorena je do 18. novembra 2024. godine. Salon Oto Bihalji-Merin je otvoren svakog radnog dana od 10 do 17 časova i subotom od 12 do 18 časova, uz napomenu da je potrebno najaviti posetu dan ranije na info@mnmu.rs.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp

    Tagovi:

  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Novi Sad: I dalje blokiran Filozofski fakultet

    Studenti "Stava" koji od juče blokiraju Filozofski fakultet u Novom Sadu kažu za 021.rs da su proveli mirnu noć i da su im profesori i građani doneli hranu i […]