Raspisivanju tendera za izradu prethodne studije opravdanosti i generalnog projekta autoputa E70 od Pančeva do rumunske granice, prethodio je završetak analize studije izvodljivosti za taj međunarodni pravac u Rumuniji, kada je i odabrana konačna trasa deonice Temišvar-Moravica duga 70 km.
– Sada mogu početi terenska istraživanja i detaljno projektovanje. U okviru projekta istraženo je 11 varijanti trasa, koje su povrgnute višekriterijumskoj analizi, na osnovu ekonomskih i ekoloških normi – rekao je tamošnji ministar saobraćaja, objavio je proletos rumunski ministar saobraćaja Katalin Drula, a preneo portal Economica.
Prema njegovim rečima izabrana je „varijanta 5“.
– Varijantom 5 predlažena je ruta koja se odvaja od puta A1 u području opštine Remetea Mare, nastavlja do južnog dela Temišvara, odnosno naselja Đirok, gde je u planu gradnja pristupne saobraćajnice. Odatle se trasa nastavlja prema jugu, obuhvatajući mesta Žebel, Nemačku Stamoru i Moravicu, do granice sa Srbijom – naveo je Drula.
Druga faza studije izvodljivosti koja uključuje detaljna terenska istraživanja (geotehničke, arheološke, topografske, studije životne sredine) trebalo bi da počne na proleće sledeće godine.
Prošle godine je rumunska Nacionalna kompanija za upravljanje putnom infrastrukturom (CNAIR) potpisala ugovor za studiju izvodljivosti auto-puta Temišvar-Moravica, koji će nastaviti do Pančeva, a vrednost ugovora premašuje devet miliona leja (oko 1,8 mil EUR).
Raspisivanju tendera za izradu prethodne studije opravdanosti i generalnog projekta autoputa E70 od Pančeva do rumunske granice, prethodio je završetak analize studije izvodljivosti za taj međunarodni pravac u Rumuniji, kada je i odabrana konačna trasa deonice Temišvar-Moravica duga 70 km.