Srbija beleži rekordan izvoz krema i parfema
Izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u prvih pet meseci ove godine nastavio je da raste. Ukoliko se ova dinamika zadrži, navode u Privrednoj komori Srbije (PKS), realno je očekivati da će u 2024. godini izvoznici kozmetike postaviti nove rekorde.
Prema podacima PKS, vrednost izvoza kozmetičkih proizvoda iz Srbije u prvih pet meseci ove godine iznosio je 36,8 miliona evra, što je za oko osam odsto više u odnosu na isti period prethodne godine.
„Vrednost izvoza iz 2023. godine predstavlja najveći obim izvoza kozmetičkih proizvoda u poslednjih pet godina. Izvoz kozmetičkih proizvoda dostigao je prošle godine vrednost od 80,2 miliona evra, što je za oko 40 odsto više u odnosu na 2022, kada je vrednost izvoza bila 57,8 miliona evra. Izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije iz godine u godinu se stalno povećava od 2019. godine i prosečno godišnje raste za oko 12 odsto“, navodi za Bloomberg Adriju Nikola Ranković, viši savetnik u Centru za strateške analize, analitiku, planiranje i publikacije Privredne komore Srbije.
Prema njegovim rečima, kozmetika proizvedena u Srbiji u 2023. godini najviše se izvozila na tržišta regiona i Ruske Federacije.
„Tri najvažnija i najveća tržišta za kozmetiku iz Srbije su Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Ruska Federacija, na koja se izveze oko 50 odsto od ukupnog plasmana kozmetike u inostranstvo. Kozmetički proizvodi svoje kupce nalaze i u zemljama Evropske unije kao što su Bugarska, Austrija, Rumunija, Slovenija, Hrvatska, Nemačka i Mađarska, ali u znatno manjem obimu. Značajan plasman srpska kozmetika ima i na Kosovu i Metohiji i u Severnoj Makedoniji“, ističe on.
Ranković kaže da su inostranstvu prošle godne najviše plasirani proizvodi za ulepšavanje i negovanje kože, sa godišnjom vrednošću izvoza od 33 miliona evra, kao i parfemi i toaletne vode, sa izvozom od 10 miliona evra.
„Ova dve kategorije proizvoda čine 54 odsto ukupnog izvoza svih kozmetičkih proizvoda. Pored njih, vredno je spomenuti još i preparate za kosu čiji je izvoz iznosio 7,5 miliona evra, ali i dezodoranse za ličnu upotrebu i šampone za kosu, čiji je izvoz iznosio 5,5 i 4,3 miliona evra“, dodaje Ranković.