Novi dugometražni animirani film „The Peasants / Seljaci“, rediteljke Dorote Kobiela, nominovane za Oskara, Zlatni globus i BAFTA nagradu za film „S ljubavlju, Vinsent“ o životu Vinsenta Van Goga, privodi se kraju u beogradskom studiju Lumina u koprodukciji Digitalkraft-a iz Srbije, producenata Ivana Pribićevića i Jelene Angelovski. Na ovom filmu radilo je 22 slikara i slikarki iz Srbije uz supervizore Biserku Petrović i Vladimira Vinkića, zajedno sa VFX timom producentske kuće Digitalkraft.
Koproducent Ivan Pribićević o pripremi ovog ostvarenja je rekao: “Sa koproducentima iz Poljske smo se upoznali 2019. godine. Oni su već imali iskustva sa našim slikarima Biserkom Petrović i Vladimirom Vinkićem i znali su da, uz njih, mogu da naprave efikasan tim za potencijalnu bazu. Druga strana medalje je naše iskustvo u postprodukciji, gde smo mi zapravo doprineli filmu pripremajući kadrove za slikare. Mi smo se bavili postprodukcijom snimljenog materijala kako bi slikari dobili dovoljno čiste i estetski definisane kadrove, i jednostavnije radili svoj posao. Svega ovoga ne bi bilo bez moje koleginice Jelene Angelovski koja ima dosta iskustva u produkciji, tako smo zajedno idealan tim koji gura kroz ovaj projekat već dve i po godine. Ovo je vrhunac neke manjinske koprodukcije u Srbiji, čiji značaj će se osetiti tek kad film bude izašao”.
Ana Pakljanac, supervizor vizuelnih efekata na filmu, o procesu rada na “Seljacima” je rekla: “Virtuelna produkcija omogućava da se previzualizuje film, naročito ako se radi o nekoj zamišljenoj pozadini koju je praktično nemoguće naći i tamo uraditi tradicionalno snimanje. Umesto da se koristi zeleni ekran, u postprodukciji se dodaje pozadina tako da reditelji direktno na setu mogu da vide kako će ona izgledati. Poljski tim je u samom startu hteo da selo u kome se radnja odigrava bude urađeno kroz virtualnu produkciju i postavljeno na setu, tako da smo ga mi napravili pre samog snimanja. Naravno poljski tim nam je pomagao oko autentičnosti sela i dodatnih enterijera. Kada su odradili ceo film i montažu, ušli smo u srednji deo postprodukcije, koji je zapravo priprema referenci za slikare. Digitalkraft VFX tim je spremao te referentne kadrove za slikare zajedno sa poljskim timom. Svaki slikar je imao prostor u kome je slikarsko platno, projektor iza njih koji projektuje video fajl frejm po frejm, tako da oni mogu da ih šaltuju napred-nazad”.
Vladimir Vinkić, supervizor slikarskog tima, pojasnio je kompletan proces rada sa slikarima, od same selekcije: “Od početka produkcije imalo smo kontakt sa preko 100 slikara i slikarki iz Srbije, među kojima smo izabrali prvo 25, a sada nas ima 18. To su mladi ljudi koji su tek završili fakultet i njima je ovo bilo manje naporno nego onima koju su već stariji, jer treba sedeti i slikati svakog dana osam sati, jedno te isto s malim varijacijama. Vremenom su postali sve brži i kvalitetniji, a mi kao supervizori smo na tome i najviše radili. Prezadovoljan sam svakom osobom koja je ušla u ovaj studio jer su svi uložili ogroman trud. Mislim da slikar za 10 godina stekne onoliko iskustva koliko su za godinu dana rada stekli slikari ovde”. O sopstvenoj ulozi Vinkić je dodao: “U početku sam radio na izradi 30-ak ključnih frejmova na kojima je prikazano kako izgledaju dan i noć, ambijent unutra i napolju, kako se slikaju glavni likovi. Kada slikar počinje novu scenu, dobije jedan od ključnih frejmova i onda kopira način slikanja – koje boje se koriste, koliko detalja je u kom planu, koje palete koristimo i slično”.
Aleksandra Đukić, jedna od slikarki koja učestvuje u izradi filma, o svom iskustvu rada na “Seljacima” je izjavila: “Bilo mi je najzanimljivije to što sam morala da izučim slikarsku tehniku dotle da bude potpuno realistična, a da opet ima i slikarsku čar. Da bude sa slikarske strane bogato, ali i jako precizno. Bio mi je veliki izazov da sve to bude jako brzo urađeno, da mogu u roku od 2-3 data da uradim potpuno gotovu sliku. Stalno sam morala da podižem nivo kvaliteta svog rada. Uživala sam prateći taj progres od prvog meseca do danas”.
Prethodni film rediteljke Dorote Kobiela, „S ljubavlju, Vinsent“, zaradio je 42 miliona dolara na blagajnama. “The Peasants / Seljaci” se snima istom slikarskom tehnikom koja je osvojila srca fanova širom sveta.
„Nakon godina rada na filmu o Vinsentu van Gogu, osećala sam jaku potrebu da ispričam priču o ženama: da pokažem njihove borbe, strasti i snagu.“, istakla je o ovom ostvarenju Dorota Kobiela, rediteljka i scenaristkinja filma.
Radnja se temelji na romanu Vladislava Rejmonta, dobitnika Nobelove nagrade. „Seljaci“ je tragična priča o seljanki Jagni koja je primorana da se uda za mnogo starijeg, bogatog farmera Borinu, uprkos svojoj ljubavi prema njegovom sinu Anteku. Vremenom, Jagna postaje predmet zavisti i mržnje seljana i mora da se bori da sačuva svoju nezavisnost. Radnja se odvija na poljskom selu na prelazu iz 19. u 20. vek, a dramatični preokreti priče vezani su za promene godišnjih doba, težak rad na poljima i tradicionalne lokalne praznike.
Ovaj jedinstveni mikrosvet seoske zajednice služi kao povod da se ispriča univerzalna i aktuelna priča, o tragičnoj ljubavi i životu u maloj zajednici gde pravila i tradicija određuju uloge svakoga, a izlazak iz očekivanog može da rezultuje ismevanjem i odbacivanjem.
Novi dugometražni animirani film „The Peasants / Seljaci“, rediteljke Dorote Kobiela, nominovane za Oskara, Zlatni globus i BAFTA nagradu za film „S ljubavlju, Vinsent“ o životu Vinsenta Van Goga, privodi se kraju u beogradskom studiju Lumina u koprodukciji Digitalkraft-a iz Srbije, producenata Ivana Pribićevića i Jelene Angelovski. Na ovom filmu radilo je 22 slikara i slikarki iz Srbije uz supervizore Biserku Petrović i Vladimira Vinkića, zajedno sa VFX timom producentske kuće Digitalkraft.