• Svaki četvrti stradali mladi vozač nije imao vozačku dozvolu, ko je odgovoran

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je za RTS da kada se pogleda 2019. 2020. i 2021. godina čak 27 posto stradalih mladih vozača nije imalo vozačku dozvolu, odnosno svaki četvrti vozač. Deca nisu pripremljena za saobraćaj, voze bez nadzora i automobile velike kubikaže, odgovornost je na roditeljima, napomenuo je Pešić.

    Jutrošnja saobraćajna nesreća samo je jedna u nizu ovih dana. Skoro svakodnevno strada po neki pešak, sinoć je taksista u Beogradu udario dete na trotinetu, a pre neki dan maloletnik za volanom bez dozvole udario je biciklistu. Kako da sprečimo saobraćajne nesreće koje ne izostaju uprkos brojnim apelima i pojačanim saobraćajnim kontrolama.

    Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je gostujući u Dnevniku da saobraćajne nezgode koje su se dogodile ovih dana pokazuju nam da u njima učestvuju deca i da ona nisu pripremljena za saobraćaj.

    Prema njegovim rečima, mladi ljudi koji krše propise sa probnom dozvolom, sedaju u automobil veće kubikaže od dozvoljene ili voze bez dozvole govore o jednom neodgovornom ponašanju roditelja koji tu decu nisu pripremili za saobraćaj.

    „Izdvaja se da ti mladi ljudi nemaju svest o opasnostima i rizicima i to je ono što ističemo. Uvođenjem saobraćajnog obrazovanja u osnovne i srednje škole, sadržaji u školama bi se razradili temama iz bezbednosti saobraćaja kako bismo imali generacije koje izlaze iz đačkih klupa sa obrazovanjem iz oblasti saobraćaja“, naveo je Pešić.

    Naglasio je da je tehnička neispravnost vozila svedena na minimum, vozila koja se uvoze prolaze ispitivanja, retke su situacije u kojima je neispravnost vozila uzrok nesreće – to se događa u 1,2 do 1,4 posto slučajeva.

    Mada, kako napominje, i to je važno, da se koriguje, da ispravnost vozila uopšte ne bude uzrok saobraćajne nesreće.

    „Dve nezgode smo imali u dva dana. Upravljale su osobe od 17 i 15 godine. U prvoj nesreće vozio je dečak od 17 godina automobil veće kubikaže od dozvoljene. On ima probnu dozvolu i morao je da bude sa njim neko ko ima dozvolu više od pet godina i da vrši nadzor“, istakao je Pešić.

    Kako je dodao, u poslednjih pet gotina svaki peti vozač koji je stradao nije imao vozačku dozvolu, a kada se pogleda 2019. 2020. i 2021. godina čak 27 posto stradalih mladih vozača nije imalo vozačku dozvolu, odnosno svaki 4. vozač nije imao vozačku dozvolu.

    „Ovde akcenat stavljamo na roditelje koji su omogućili vozila a svesni su da deca nisu sposobna upravljanjem određenim vozilom. Omogućavanje vozila koje nije prilagođeno za nekoga ko ima probnu dozvolu je problem. Roditelji svesno čine stvari protiv svoje dece moramo da to menjamo“, istakao je Pešić.

    Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je za RTS da kada se pogleda 2019. 2020. i 2021. godina čak 27 posto stradalih mladih vozača nije imalo vozačku dozvolu, odnosno svaki četvrti vozač. Deca nisu pripremljena za saobraćaj, voze bez nadzora i automobile velike kubikaže, odgovornost je na roditeljima, napomenuo je Pešić.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]