• Sve u pisanoj formi: Razredne starešine će morati da prate da li se đaci druže, imaju li empatiju…

    Razredni starešina će imati obavezu da prati i socijalni život deteta, ali i kakav je njegov mentalni sklop.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Sve u pisanoj formi: Razredne starešine će morati da prate da li se đaci druže, imaju li empatiju…
    Foto: Pixabay

    Sve te elemente koje karakterišu jedno dete, razredni starešina će morati da evidentira i u pisanoj formi, novine su koje u našem obrazovnom sistemu najavljuje ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović.

    „Razredni starešina ima obavezu, potrebu i do sada je to radio, ali sada su te administrativne mere dosta precizirane, da prati postignuća dece, ne samo u pogledu ostvarenog uspeha, nego i njegovo vladanje i ponašanje. Njegov mentalni sklop koji je karakterističan upravo za tu školsku sredinu. Kakav je njegov socijalni život, kako se druži sa decom, koliko ima empatije, koliko je spreman na nekakvu solidarnost. Sve te elemente, koje karakterišu jedno dete, razredni starešina zapravo evidentira i u pisanoj formi“, precizirala je za TV „Prva“ Đukić Dejanović.

    Nedavno je ministarka i za „Blic“ istakla je važnost uloge nastavnika i razrednih starešina u vaspitno-obrazovnom sistemu. Kako je navela, iako nastavnici ne mogu da poznaju dušu baš svakog od 30 učenika, razredni starešina i te kako može.

    Tom prilikom istakla je i da su starešine u mogućnosti da definišu četiri tipa dece:

    – prosečnu decu

    – decu koja su povučena u sebe

    – decu koja su vrlo otvorena

    – decu koja su sklona pravljenju i nekih incidentnih situacija

    Kako je najavila, a danas i potvrdila, jedna od novina u obrazovnom sistemu biće i da će nastavnici, osim što prate napredak u znanju učenika, sada morati da prate i šta se dešava sa njihovim učenicima u smislu psiholoških svojstava, i da će imati obavezu da o tome izveštavaju roditelje.

    „Razredne starešine, nastavnici, profesori, učitelji… obavljaju najznačajniji posao u vaspitno-obrazovnom sistemu. Nakon majske tragedije imamo obavezu da bezbednost dece bude jedan od prvih zahteva na kome moramo zajednički raditi svi“, kaže Đukić Dejanović.

    Navodi da je odgovornost razrednog starešine velika, jer do kraja školovanja on i te kako poznaje dušu svakog učenika, pa je važno i da o tome komunicira sa roditeljima.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Kako (zaista) da reklamirate račune za struju?

    Više građana je dobilo značajno veće račune za struju u odnosu na prethodnu godinu, što je izazvalo burne reakcije. U javnosti su se pojavile razne teorije o tome da su u pitanju posledice […]