Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori. Nažalost, za godinu u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. U vreme intenzivnih poljoprivrednih radova traktora je više na putevima, pa stručnjaci upozoravaju na dodatni oprez.
Na putu iz Temerina ka Bečeju je uvek gužva. Uz put su salaši i njive pa je dosta i traktora koji koriste magistralu. Janoš Farago kaže da vozači automobila ne razumeju kako traktor funkcioniše u saobraćaju.
„Najbolje da lepo, mirno voziš. Jer oni ‘uskaču’ ispred tebe. Ne gledaju sad. Oni misle da traktor može odmah da stane“, kaže Janoš Farago, traktorista iz Temerina.
Kada se formira kolona na putu, svako skretanje ulevo je rizik.
Rudolf Tot, poljoprivrednik iz Temerina ističe da drugi učesnici u saobraćaju ne očekuju da će neko da skrene sa asfaltnog puta. Znači ljudi jednostavno samo obilaze i ne obraćaju pažnju. Šta je sad tu problem, malo su i mašine starije, tako da signalizacija možda se ne vidi toliko“, dodaje Tot.
Nedostatak opreme krivac za više od polovine nesreća
U više od polovine slučajeva kada strada ili se povredi traktorista, razlog je to što traktor nema kabinu ili zaštitni ram. A takvih je oko 100.000 traktora.
„U toku sezone poljoprivrenih radova, najčešće povrede zbog kojih nam se pacijenti javljaju su povrede šake, noge, glave, grudnog koša, i to je uglavnom razlog, umor, alkoholisanost, nepažnja“, kaže Jasmin Osmanović iz Službe hitne medicinske pomoći u Šapcu.
Savetuje vozače da budu odmorni, da se moraju hidrirati, piti tečnost, vodu, a ne alkohol.
U 41 odsto slučajeva uzrok nesreće sa učešćem traktora je neprilagođena brzina, a u 30 odsto neispravna svetla ili pokazivači pravca.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u Srbiji se godišnje dogodi oko 500 nesreća u kojima učestvuju traktori. Nažalost, za godinu u takvim nesrećama pogine više od 30 ljudi. U vreme intenzivnih poljoprivrednih radova traktora je više na putevima, pa stručnjaci upozoravaju na dodatni oprez.