U Parizu ih ograničavaju, u Srbiji se tek uvode u zakon – ko će moći da vozi električne trotinete
U Parizu se razmatra mogućnost da se, zbog velikog broja saobraćajnih nezgoda, ukine iznajmljivanje električnih trotineta. Građani su glasali, a vlast kaže da će prihvatiti tu odluku. U Srbiji se električni trotineti tek uvode u zakon.
Malo je mesta u Beogradu u kojima možete iznajmiti električni trotinet. Kod nas to nije popularno kao u Evropi. To potvrđuju i brojevi. U jednom servisu u kojem smo bili iznajmi se svega 15 trotineta mesečno, ako je vreme lepo. Uglavnom ih iznajmljuju strani turisti.
„U Evropi se trotineti iznajmljuju preko aplikacije. Korisnici plate, iznajme i ostave trotinet bilo gde kada završe vožnju. Kod nas kada iznajmite, vraćate trotinet u firmu“, istakla je Ivana Strajinović iz jednog servisa električnih trotineta.
Stručnjaci navode i loše primere.
„Ono što je lošiji primer ove prakse, jeste ukoliko se oni pojave u velikom broju radi iznajmljivanja, nekontrolisanog otvaranja firmi, dolazimo do druge vrste problema: gde parkirati, gde ih ostaviti, njihova masovnost, pa trotineti gube namenu – lakši prevoz, nezagađena okolina, a remeti se saobraćaj“, rekao je Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Upravo to se desilo u Parizu, gradu sa 15.000 trotineta za iznajmljivanje. Prošle godine u saobraćajnim udesima u kojima su učestvovali trotineti, naravno ne samo iznajmljeni, bilo je skoro 500 povređenih i troje poginulih.
Zato je u tom gradu oko 90.000 ljudi glasalo da se to ukine. Beograd je daleko od ove situacije, a električni trotineti se tek uvode u zakon.
„Mi smo definisali ova vozila kao vozila. To implicira da je lice koje njime upravlja vozač. Prema njemu mogu biti primenjene sve mere i ovlašćenja kao i prema drugim vozačima – zaustavljanje, alkotestiranje, pravila saobraćaja. Mi smo predvideli i kaznene odredbe, vozači mogu očekivati policijske kontrole“, naveo je Vladan Nikolić iz MUP-a.
Prema novom zakonu, električne trotinete moći će da voze stariji od 14 godina po biciklističkim trakama i stazama. Na kolovozu samo u izuzetnim slučajevima i to mlađi od 18 godina, samo na putevima gde je propisana brzina 30 kilometara na čas, punoletni samo na putu gde je brzina ograničena na 50 kilometara na čas.
Malo je mesta u Beogradu u kojima možete iznajmiti električni trotinet. Kod nas to nije popularno kao u Evropi. To potvrđuju i brojevi. U jednom servisu u kojem smo bili iznajmi se svega 15 trotineta mesečno, ako je vreme lepo. Uglavnom ih iznajmljuju strani turisti.