Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja u Srbiji postoji više od 200.000 trotineta. Ukoliko budu usvojene novine u zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, prvi put će i oni biti zakonski regulisani, kad je reč o vožnji.
Među predlozima za izmenu i dopunu zakona o bezbednosti u saobraćaju našla se i zabrana kretanja električnih trotineta po trotoarima, ali i podizanje starosne granice za njihove vozače.
„Lica od 14 pa preko toga, moći će da voze trotinet ali na sledećim površinama, svuda gde voze biciklisti, bici trake, pešačko- biciklističke staze, ali u našem predlogu je da se trotineti mogu kretati kolovozom, ukoliko upravljaju njime lica starija od 18 godina“, rekao je Milan Ilić, agencija za bezbednost saobraćaja.
Vozačima električnog trotineta biće dozvoljeno kretanje kolovozom uz obaveznu upotrebu zaštitne kacige i svetlećeg prsluka, kako bi bili bezbedni i vidljivi na ulici. Takođe, predviđena brzina kretanja električnog trotineta ne sme da bude veća od 25 kilometara na čas.
„Zakon kaže ukoliko postoji bici traka pored pešačkog prelaza tada vozilo može da se vozi i bicikl i trotinet. Ukoliko ne postoji tada je i vozač bicikla i trotineta dužan da siđe i pređe kao pešak. A zašto je to važno ako dođe do udesa, pa vozač kola udari trotinetistu na pešačkom prelazu koji je vozio, za vozača je to olakšavajuća okolnost, zato što se ne očekuje da on tu vozi“, dodao je Ilić.
U predlogu izmene zakona stoji i da će vozačima električnog trotineta biti zabranjeno da se kreću u pešačkim zonama. Iako je predviđeno i da se svaka neodgovorna vožnja adekvatno kazni, akcenat je i ovog puta na prevenciji i povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, poručuju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja u Srbiji postoji više od 200.000 trotineta. Ukoliko budu usvojene novine u zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, prvi put će i oni biti zakonski regulisani, kad je reč o vožnji.