• Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća, šta su najčešći uzroci

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Za manje od 24 sata u Srbiji su se dogodile dve železničke nesreće u kojima su tri lica stradala. Statistika pokazuje da je najčešći uzrok ljudski faktor, odnosno grubo kršenje saobraćajnih propisa. Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća a poginule su 33 osobe. 

    Već mesec dana van funkcije su polubranici i crveno svetlo na veoma prometnom pružnom prelazu u Paraćinu kod Štofare. Razlog je kvar na elektronici. Svim mašinovođama na magistralnoj pruzi Beograd – Niš izdato je naređenje da obavezno zaustave voz ispred tog prelaza i da zvučnim signalima upozore vozače i pešake. Vozači negoduju što popravka traje toliko dugo i smatraju da prelaz nije bezbedan. 

    „I dok su radili semafori nisu pravilno radili, stvori se kolona svaki drugi, treći dan. A sad kako ne radi po bezbednost još gore. Ja tako i stanem, pogledam, videli ste stanem, međutim veliki broj ljudi projuri, može u voz da udare koji nailazi, kaže vozač motocikla.

    Iako ispred tog prelaza postoji Andrejin krst i znak stop, tek veoma retki vozači zaista su potpuno zaustavili vozilo ispred prelaza, a pojedini nisu čak ni pogledali levo i desno. Iz istog razloga pre nekoliko meseci na obeleženom pružnom prelazu kod Jagodine dogodila se teška železnička nesreća u kojoj pukom srećom niko nije stradao.

    „Samo i ukoliko se poštuje saobraćajna signalizacija, ukoliko se stane na putnim prelazima, bude pažljiv i odgovoran u vožnji, mogu se sačuvati ljudski životi”, ističe Nenad Stanisavljević, Infrastruktura železnice Srbije.

    Problem je u namernom kršenju propisa koje vozači inače dobro poznaju, ističu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

    “Najčešći razlozi nastajanja saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima je ljudski faktor, to je 99 procenata. Broj nezgoda na putno – pružnim prelazima je mali, ali na žalost posledice takvih nezgoda su veoma teške“, navodi Milan Ilić, iz Agencija za bezbednost saobraćaja.

    U Srbiji ima 2.118 putnih prelaza, aktivnih je 1700, dok 522 imaju sigurnosnu opremu, branike i polubranike. To je svega 30 odsto, ali u železnici takođe itiču da je to na nivou evropskog proseka. U planu je modernizacija još 250 pružnih prelaza, ali ni to neće vredeti ako vozači nastave da svesno krše propise.

    Za manje od 24 sata u Srbiji su se dogodile dve železničke nesreće u kojima su tri lica stradala. Statistika pokazuje da je najčešći uzrok ljudski faktor, odnosno grubo kršenje saobraćajnih propisa. Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća a poginule su 33 osobe. 

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Vremenska prognoza za petak, 13. decembar

    Razvedravanje je počelo u Vojvodini a noćas se očekuje i u ostalim predelima. Ipak vetra gotovo da nema pa će se u nizijama formirati magla, u Vojvodini će se zadržati i tokom većeg dela dana. […]