U Italiji se pojavilo novo, dobro plaćeno, pre svega televizijsko zanimanje: ”prodavac svog mišljenja” (opinionista), piše dnevni list “Domani”.
Kada ih neko pita „od čega živiš“, te osobe će vam reći:“Ja sam opinionista“.
“Da bi neko mogao biti prodavac svog mišljenja, nije potrebno da bude neki ekspert niti tehničko lice, nije neophodno da ima ideje, važno je da ima mišljenje o svemu i svima”, piše autor Valter Siti.
To su osobe sa kojima voditelj televizijskog programa “priča” o svemu i svačemu, a “opinionisti” se šetaju od jednog do drugog programa i kanala, što znači da nije neophodna ni specijalizacija.
Njihovo polje delovanja su tv spektakli, kao što su razni rijaliti programi, kao što je “veliki brat”, ili popodnevni programi u kojima se otkrivaju novi talenti, sportske emisije ili noćne televizijske trač – partije, piše autor članka.
Prvi zadatak “prodavača svog mišljenja” je da se svađa. Gledanost njihovih programa je velika, mnogo iznad onih u kojima se produbljeno tretiraju aktuelne društvene teme, zaključuje Siti.
“Tako se kod gledaoca stvara utisak da ideje ništa ne rešavaju, već jedno mišljenje važi, kao i drugo sve dok voditelj programa ne isključi mikrofon”, zaključuje Valter Siti.
U Italiji se pojavilo novo, dobro plaćeno, pre svega televizijsko zanimanje: ”prodavac svog mišljenja” (opinionista), piše dnevni list “Domani”.