Učenici u Italiji će ponavljati razred zbog lošeg vladanja
Italijanski parlament usvojio je zakon koji omogućava nastavnicima i profesorima da obore đake zbog lošeg vladanja.
Cilj nove mere je da zaštiti prosvetne radnike od agresivnog ponašanja učenika.
Uvođenje ocena iz vladanja omogućava školama da obaraju učenike samo zbog njihovog ponašanja. Učenici srednjih i visokih škola čije je vladanje ocenjeno sa pet i manje, od maksimalnih deset, pašće godinu i moraće da je ponavljaju iako iz ostalih predmeta imaju dobre ocene, prenosi RTS.
Oni koji dobiju šest iz vladanja moraće da polažu test iz građanskog obrazovanja.
Ocene iz vladanja će takođe značajno uticati na mogućnost da se polaže ključni maturski ispit, koji je obavezan za dobijanje završne diplome.
Ministar obrazovanja Đuzepe Valditara kaže da će ocena iz vladanja povratiti važnost odgovornosti pojedinca, poštovanja prema drugima i javnoj svojini i popraviti autoritet nastavnika.
Premijerka Đorđa Meloni ocenila je da će promena vratiti poštovanje u škole.
Zakonom su takođe uvedene i novčane kazne za agresivno ponašanje prema nastavnicima i to od 500 do 10.000 evra.
Italijansko udruženje prosvetara ANP podržalo je usvajanje zakona. Od početka ove godine došlo je do drastičnog povećanja broja incidenata u odnosu na prošlu – čak 110 odsto.
Često je nastavnicima morala da bude ukazivana medicinska pomoć, a u mnogim slučajevima glavni akteri incidenata bili su roditelji učenika.
Predsednik ANP-a Antonelo Đaneli istakao je da je zakon korak napred.
„Učenici treba da budu pozvani na odgovornost i da snose posledice svojih dela“, dodao je Đaneli.
Sa druge strane, koordinator Nacionalnog udruženja učenika Tomaso Marteli ocenio je da će mera samo ojačati autoritativnu i kaznenu kulturu.
Mnogi kažu da je mera veoma slična onoj koju su fašističke vlasti Benita Musolinija usvojile 1924. godine.
Taj zakon ostao je na snazi sve do 70-ih godina, pre nego što je povučen nakon demonstracija. Nakon toga je prošao kroz nekoliko modifikacija, ali je 2000. godine potpuno ukinut.