Društvo

Glasajte za „Sveznalkov rečnik"

Pančevo, Sre, 08/06/2016 - 14:09
Mirjana Marić Veličković

Tim „Artfrakcija", među kojima ima i umetnika iz Pančeva, trenutno učestvuje u takmičenju koje organizuje Erste banka, u okviru programa Centrifuga (SUPERSTE) sa projektom pod nazivom „Sveznalkov rečnik" – edukativna serija za decu. Glasanje za izbor projekata koji će biti finansirani traje do 10. juna.

Ideja je da se uradi serija kratkih video-zapisa koji bi se oslanjali na leksiku i frazeologiju srpskog jezika. Na šaljiv način bi bile prikazane fraze srpskog jezika, a onda bi usledilo objašnjenje šta određena fraza zaista znači. Akcenat bi bio stavljen na izraze i fraze koji su deo srpskog jezika, a u cilju edukacije najmlađih (npr. značenje fraze „tražiti iglu u plastu sena“). Za projekat bi bili angažovani profesionalni mladi glumci, reditelj, producent, kao i cela tehnička podrška.

Cilj je da se naprave tri pilot-epizode i da se taj materijal ponudi nekoj od televizija sa nacionalnom frekvencijom, dečijem kanalu ili producentskoj kući koja bi nastavila finansiranje serije. Ovaj tim često radi sa decom i uvideli su da većinu fraza, izraza i poslovica iz srpskog jezika, deca ne razumeju. Zato je nastala ideja da, na humorističan način, koji odstupa od ‚‚ex-katedra" pristupa koji ume stvoriti odbojnost, ponovo oživi rečnik mladih i starih. Ostvarivanje mogućnosti da se započne projekat doprineće da se poznavanje frazeologije srpskog jezika postane bolje i manje rogobatno nego što samo njeno ime zvuči. Kako iz ovog tima kažu ,u radu sa decom imali su prilike da primete da oni pronalaze zabavnim izreke poput „Mačku o rep’’, ili „Od drveća ne vidi šumu’’, „Traži dlaku u jajetu’’, „Blene k’o tele u šarena vrata’’, ali da se sa njima nisu ranije susretali i da nisu sigurni u značenje ovih poslovica. Jasno je da ritam života menja i prisup u učenju i edukovanju mladih, pa je iz tog razloga potrebno i njihovu pažnju pridobiti na drugi način. Dakle ako ne možete protiv njih, pridružite im se. Prilaskom ideji učenja na šaljiv način, očekuje se da će se otpor prema edukativnim emisijama smanjiti, ali da će im zato porasti svest o tome koji je kvalitetan program za njih, a koji nije. 

Pozivamo sugrađane da podrže ovaj projekat!

Svoj glas možete dati na sledećoj stranici. 

 

 



Marketing

Najnovije vesti