Foto: pixabay
Društvo

Oktobar - mesec pravilne ishrane

Izvor: 
Preventivni centar Doma zdravlja Pančevo Pon, 16/10/2017 - 07:30





Ove godine Svetski dan hrane, 16. oktobar, obeležava se pod sloganom  „Promenimo budućnost migracija - unapredimo bezbednost hrane i poljoprivredni razvoj“ apelujući na jedan od najvećih problema današnjice - migracije stanovništva.

  Veliki broj ljudi je prisiljen da napusti svoje domove zbog ratnih sukoba. Glad i siromaštvo je nešto sa čim se suočava veliki broj migranata, tako da Organizacija za hranu i poljoprivredu (FAO) daje preporuku u 2017.godini:  

1. Neophodne su humanitarne akcije u cilju prikupljanja pomoći radi rešavanja problema ishrane i higijene.

  2. Dalje ulaganje u razvoj poljoprivrede kroz inovativne politike.

  3. Prilagođavanje poljoprivredne proizvodnje klimatskim promenama i rešavanje problema bezbednoati hrane u klimatski osetljivim područjima.

  4. Stvaranje uslova za održivi poljoprivredni razvoj kako bi se obezbedili uslovi za povratak raseljenih lica.   

    Svetski dan hrane je prilika da se ukaže na značaj postizanja cilja održivog razvoja - bez gladnih do 2030. godine.               

       Kampanja Oktobar mesec pravilne ishrane realizuje se na teritoriji Republike Srbije uz podršku Ministarstva zdravlja, sa ciljem skretanja pažnje javnosti da se pravilne navike u ishrani stiču u najranijim uzrastima života. Usvajanje zdravih stilova života omogućeno je zajedničkim angažovanjem zdravstvenih i obrazovnih ustanova, uz učešće roditelja, medija, društveno-humanitarnih, sportskih, kulturnih i drugih organizacija i udruženja.

  Nepravilna, nekvalitetna ishrana i loše nutritivne navike imaju značajan uticaj na nastanak i razvoj hroničnih nezaraznih bolesti, poput gojaznosti, dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih i drugih oboljenja. Mnoge navike se mogu korigovati, ne koštaju i potrebna je samo želja i dobra volja da osoba uradi nešto za sebe. Odgovornost za sopstveno zdravlje je sve aktuelnija tema, jer samo zdrava osoba može da radi i bude produktivna, što je prvenstveno benefit za osobu, njenu porodicu, ali i društvo u celini.

  Preporuke o pravilnoj ishrani nisu se promenile i dalje važe:

  češći i količinski manji obroci raspoređeni u toku dana u tri obroka (doručak, ručak i večera) i dve užine;

konzumacija svežeg i sezonskog voća i povrća;

izbegavanje prženih i pohovanih jela, dosoljavanja hrane, slanih grickalica, slatkiša, gaziranih napitaka i sličnih proizvoda;

polako konzumiranje hrane i dobro žvakanje zalogaja;

optimalan unos tečnosti;

konzumiranje namirnica i jela optimalne temperature; izbegavanje suviše toplih i previše hladnih napitaka i hrane.  






Marketing



Najnovije vesti