Danas

Osam medija prekršilo Kodeks prilikom izveštavanja o tragediji u Pančevu

Izvor: 
Danas Čet, 25/02/2021 - 23:18

Osam medija je prekršilo više odredbi Kodeksa novinara Srbije prilikom izveštavanja o tragediji koja se desila u Pančevu, kada se jedan dečak utopio Tamišu, izglasano je na večerašnjoj sednici Saveta za štampu.

Jednoglasna odluka doneta je na osnovu žalbi koje su podneli organizacija Prijatelji dece Srbije i član Komisije za žalbe Saveta za štampu Bojan Cvejić. Kodeks su po više osnova prekršili listovi  Blic, Kurir, Večernje novosti, Informer, Srpski telegraf , Alo i njihovi sajtovi i portali Pink.rs i Telegraf.rs i to u skoro 30 tekstova, piše Danas.

Kako je ocenjeno, objavljivanjem fotografija žrtve i njene majke prekršene su odredbe koje se odnose na zaštitu privatnosti i dostojanstva ljudi o kojima se piše, kao i dostojanstva žrtve, ali i tačku Kodeksa koja se odnosi na spekulisanje o uzrocima samoubistva.

Takođe, članovi komisije Saveta za štampu utvrdili su da su novinari koji su razgovarali sa majkom žrtve zloupotrebili njenu nemogućnost rasuđivanja. Objavljivanje fotografija izvlačenja tela dečaka iz reke, dodali su, predstavlja uznemiravajući sadržaj.

Članica komisije Tamara Skrozza navela je da je izveštavanje medija o ovoj tragediji jedna od većih novinarskih sramota u poslednje vreme i da je nezamislivo da su novinari sve vreme sedeli sa majkom dok se tragalo za njenim detetom.

I ostali članovi Komisije za žalbe su najoštrije osudili ovakvo ponašanje pojedinih medija. Vida Petrović Škero istakla je da je reč o nedopustivom ponašanju u svakom smislu.

„Ovo je drastičan primer kršenja novinarskog kodeksa“, dodala je Petrović Škero.

Snežana Andrejević je napomenula da ovaj slučaj predstavlja primer „potresnog i neprihvatljivog informisanja“.

„Ovo je skandalozno i ne se sme se dopustiti ni po koju cenu“, ocenila je Andrejević.

Ljiljana Smajlović je naglasila da treba još jednom svim redakcijama skrenuti pažnju da „to što javnost interesuje ne znači da je nešto od javnog interesa“, odnosno da to ne može biti opravdanje.

Organizacija Prijatelji dece Srbije u svojoj žalbi je navela da su navedeni listovi i portali u izveštavanju o ovom slučaju, u više navrata, naslovnom stranom, tekstovima, kao i blokovima i sadržajem na online platformama, izvršili izuzetno negativan uticaj na emocionalni, moralni, intelektualni i socijalni razvoj svakog deteta koje se našlo izloženo ovim sadržajima čime su naneli ozbiljnu štetu interesima svakog deteta.

 




Marketing



Najnovije vesti