10. Sajam etno hrane i pića

Sajamska priznanja za Pančevačka udruženja

Pančevo, Ned, 29/11/2015 - 15:04
Mirjana Marić Veličković

Od 25. do 28. novembra,  na Beogradskom sajmu, održan je 10. Sajam etno hrane i pića na kojem se po prvi put predstavljao Grad Pančevo zajedno sa lokalnim udruženjima. Ovogodišnje diplome „Etno hrana i piće – robna marka iz Srbije” osvojili su Udruženje građana “Muzej pivarstva Đorđe Vajfert” iz Pančeva u grupi „Piva", za tamno pivo „Rudar” i Udruženje vinara „Sveti Trifun” iz Dolova u grupi Vina, podgrupa „Bela vina" za Burgundac beli.

Odluke o nagradama doneo je stručni žiri koji je radio u sastavu Milan Prostran, ekspert, Branislav Raketić, Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, Dragomir Antonić, etnolog, novinar, Zoran Dragojević, Zavod za intelektualnu sredinu i Olivera Veselinović, Organizacija potrošača.

Ove godine, kao i godinama unazad, posetioci 10. Sajma etno hrane i pića mogli su da uživaju u delima učesnika (uglavnom ženskih udruženja) sajma koja su se nalazila u okviru Revije rukotvorina i Revije torti i kolača koje organizuje porodični časopis Praktika.

Udruženja iz Pančeva i okoline imala su zavidne prezentacije, koje ni ovoga puta nisu ostavile žiri ravnodušnim (predsednik žirija prof. Jordan Nastanović, Visoka hotelijerska škola strukovnih studija u Beogradu). Makedonsko udruženje „Ilinden- Jabuka” osvojilo je Grand prix za celokupan prikaz radova, dok je Udruženje žena „Novoseljanke” Banatsko Novo Selo osvojilo treće mesto u kategoriji Domaće slano pecivo. Udruženja žena iz Dolova koje već poseduje Sajamski sertifikat, ove godine dobilo je drugu nagradu „Zlatne ruke” u kategoriji „Najbolje kiselo testo”, ocenjeno na osnovu kvaliteta štrudle, koja je zaštitini znak „Dolovki”.

Na ovoj elitnoj i najvećoj regionalnoj smotri tradicionalnih prehrambenih proizvoda, više od 400 proizvođača predstavilo je dve hiljade različitih proizvoda karakterističnih za uža geografska područja. Većina ovih proizvoda predstavlja nacionalne specijalitete koji su napravljeni ručno, od organski gajenih sirovina, po posebnim recepturama i u ograničenim količinama. Ova jubilarna manifestacija predstavljena je kao najbolja do sada, rekordna po svim parametrima. Uz promovisanje različitih regiona i pronalaženje kupaca, Sajam je označen kao odlično mesto za afirmaciju lokalnih tržišta i malih proizvođača.

Ovogodišnji, 10. Sajam etno hrane i pića, organizovan je pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine i Grada Beograda. Suorganizatori ove manifestacije bili su Privredna komora srbije i Privredna komora Beograda.

M.M. Veličković



Marketing

Najnovije vesti