Novac
Ekonomija

PREOGOVORI O MINIMALCU: Unija poslodavaca Srbije spremna na kompromis koji ne ugrožava poslovanje preduzeća

Izvor: 
013info Uto, 01/09/2020 - 15:24





- Unija poslodavaca Srbije pristupila je pregovorima o minimalnoj ceni rada sa željom da se dođe do održivog rešenja, koje će uvažiti razumljivu želju Sindikata da se zarada poveća, ali i realnu situaciju u privredi koja se našla na udaru pandemije Covid-19. Pregovore nastavljamo u dobroj volji da se dođe do komromisa, ali i sa jasnim stavom da je neprihvatljiv svaki dogovor koji bi doveo u pitanje poslovanje preduzeća, ugrozio radna mesta i samim tim obesmislio pregovore koji imaju za cilj poboljšanje položaja zaposlenih, saopšteno je danas iz Unije poslodavaca Srbije.

Iz Unije kažu da su predstavnici Sindikata pregovore započeli sa zahtevom za povećanje minimalne cene rada na 37.000 dinara, što je iz ugla poslodavaca neprihvatljivo

- Podsećamo da je u istraživanju koje je sprovela Unija poslodavaca uoči razgovora o ceni rada, čak 85% preduzeća ocenilo da nema prostora za bilo kakvo povećanje minimalca, zbog krize u poslovanju koju je izazvala aktuelna pandemija, objašnjavaju u saopštenju.

Direktor Unije poslodavca Srbije Srđan Drobnjaković je bio učesnik u ovim pregovorima.

- Unija poslodavaca smatra da je moguće povećanje minimalne cene rada do 6%, koliko iznosi očekivani rast bruto društvenog proizvoda u 2021. godini, uz uslov da se kroz dodatne mere olakša poslovanje preduzeća. Te dodatne mere su povećanje neporezivog dela zarade sa 16 na 19 hiljada, kao i smanjenje poreza i doprinosa na zarade. Unija je uverena da bi ovakvo povećanje doprinelo poboljšanju statusa zaposlenih, ali na način da poslovanje preduzeća ne bude dovodeno u pitanje, samim tim ni radna mesa zaposlenih čija prava na ovaj način štitimo, kaže Srđan Drobnjaković

Predstavnici Vlade izašli su danas sa predlogom da se povećanje minimalne cene rada kreće u rasponu od 4 do 6%. Unija poslodavaca Srbije će sa punom pažnjom razmotriti ovaj predlog, sa spremnošću za kompromis, ali ne po svaku cenu i ne na način koji bi ugrozio normalno poslovanje preduzeća.

 






Marketing



Najnovije vesti