• 5 saveta za uspešno pokretanje firme

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Pokretanje sopstvenog biznisa nije tako jednostavno kako vam se možda može učiniti. Ljudi često misle da je dovoljno imati dobru ideju i da su time već prošli pola puta ka uspehu. Međutim, da biste danas bili uspešni u poslovanju, moraćete da uložite mnogo truda, da pokažete veliko strpljenje i fleksibilnost, da dobro isplanirate svaki korak i da razvijete organizacione veštine.

    Odluka da se uroni u vode preduzetništva svakako se ne donosi preko noći. Morate dobro da razmislite o tome koje veštine posedujete, koliko ste motivisani za ovakav način rada, koliko novca ste spremni da uložite u marketing, ali i da poslušate savete iskusnih preduzetnika. Za početak, pročitajte smernice iz ovog teksta kojE vam mogu pomoći da otklonite dilemu da li je pokretanje firme dobra ideja za vas.

     

    #1 Uradite istraživanje tržišta i testirajte svoju ideju

     

    Dok pišete biznis plani ili neki okvirni plan šta vam je sve potrebno kako biste pokrenuli svoju firmu, moraćete da istražujete. U tom istraživanju sigurno ćete saznati mnoge nove stvari koje su vezane za posao kojim želite da se bavite.

    Ako donesete odluku da započnete privatni posao, treba da budete spremni da se neprestano edukujete, da učite i pratite trendove koji se stalno menjaju. Zato je dobra ideja da se, pre nego što započnete biznis, pridružite profesionalnim udruženjima u oblasti koja vas zanima. Ne ustručavajte se da postavljate pitanja svojim starijim kolegama, jer ćete tako najbolje učiti o poslu. Što se više naoružate znanjem i informacijama, to ćete manje grešaka praviti i izbeći ćete nepotrebne troškove.

    Intuicija je dobra, ali nije i dovoljna. Probajte da pre pokretanja biznisa dobijete povratnu informaciju da li je uspeh u poslu kojim želite da se bavite moguć i ostvariv. Testirajte svoju ideju. Probajte da simulirate vaše poslovanje i tako otkrijete da li idete u pravom smeru. Na ovakav način, osim vašeg uloženog vremena, nećete imati nikakve druge, materijalne troškove.    

     

    #2 Bez dobrog marketinga nema ni uspešnog poslovanja

     

    Danas je uspeh u poslovanju nemoguć bez marketinga. Čak i one najmanje privatne firme ili radionice koje ne koriste nikakve vidove oglašavanja, imaju ispred svoje radnje tablu sa natpisom firme. Ako uspešno i dugo posluju, verovatno je to zato što ih ljudi hvale “od usta do usta”. Sve ovo je zapravo reklama. Ipak, navedeni primeri predstavljaju teži i duži put ka uspehu. Prečica je – ulaganje u reklamnu kampanju. Ali nemojte da vas to obeshrabri, jer reklamiranje ne znači automatski i da vam treba puno novca za tu svrhu. Neki oblici oglašavanja nisu skupi, a donose odlične rezultate.

    Počnite od tradicionalnog marketinga. Ispred sedišta firme, lokala ili kancelarije obavezno postavite zastave, reklamne panoe ili neko drugo obeležje koje će prolaznicima skrenuti pažnju na vašu firmu i tako promovisati vaš brend.

    Na primer, kada su zastave u pitanju, pretražite na internetu firme koje mogu kreirati reklamne zastave po vašoj želji i po povoljnoj ceni. Brojni su benefiti reklamnih zastava. Pre svega, izrađuju se od materijala koji su kvalitetni i dugotrajni, otporni na vremenske prilike, pa predstavljaju dugoročnu investiciju. Prolaznici će ih videti iz daleka, što neće biti slučaj sa nekim drugim oglasnim materijalima. Na kraju, možete ih dizajnirati onako kako vi želite, samo se potrudite da na najbolji način predstavljaju vaš brend. Neka se njihova boja uklapa u logo vaše firme.

    Osim zastava, i drugi reklamni materijali koji se koriste u tradicionalnom marketingu mogu biti jako korisni. Možete štampati flajere, brošure i letke i deliti ih na nekim sajmovima na kojima se oglašava i vaša konkurencija, odnosno druge firme iz vaše branše. Možete štampati vaš logo ili reklamnu poruku na tekstilu – majicama, kačketima, radnim odelima, zatim na šoljama za kafu, kancelarijskim materijalima. Štampa na svim ovim predmetima nije previše skupa, a može vam itekako pomoći u promociji vaše firme.

    Kada govorimo o digitalnom marketingu, na prvom mestu je oglašavanje na društvenim mrežama. Ono može biti potpuno besplatno za vas. Jednostavno napravite stranicu svoje firme i potrudite se da sakupite što je moguće više pratilaca. Obaveštavajte svoje potencijalne klijente šta je to novo što nudite i po čemu se razlikujete od konkurencije. Ukoliko imate mogućnosti, pokrenite neku akciju, gde ćete najvernijim pratiocima omogućiti poklone, besplatne usluge ili proizvode.

     

    #3 Napravite poslovni plan

     

    Suštinski deo pokretanja malog biznisa je izrada poslovnog plana. Što je plan detaljniji i što ga se više pridržavate to će biti bolje po vaše poslovanje. Naravno, to ne znači da ga morate slepo pratiti. U pojedinim trenucima možda će vam pasti na pamet bolje ideje kako da izradite, promovišete ili prodate vaš proizvod ili uslugu. Ipak, nemojte se previše udaljavati od onoga što ste zamislili i zacrtali u početnom planu, da ne biste zalutali na putu ka uspehu.

    Uspešne priče uvek počinju kvalitetnom pripremom i predviđanjima zasnovanim na stvarnom poznavanju niše kojoj pripada biznis. Uspešni vlasnici firmi, pre nego što se upuste u posao, detaljno analiziraju konkurenciju, ali i potražnju za proizvodom ili uslugom koju žele da ponude na tržištu. Ako želite da budete uspešni, uradite to i vi.

     

    #4 Ako već želite da počnete sa novim biznisom, radite to strastveno i profesionalno

     

    Ukoliko radite ono što volite, veća je verovatnoća da ćete izdržati sav napor koji će biti pred vama. Međutim, ukoliko to radite i sa puno strasti, još je veća verovatnoća da ćete uspeti da napravite uspeh. I ne samo to, ukoliko uspete, bićete ispunjeni i srećni.

    Način na koji radite i poslujete treba da pokaže ljudima i stavi im do znanja da ste profesionalni i da ozbiljno vodite svoj posao. To znači da kada se predstavljate klijentima i kupcima, podelite im svoje vizit karte i druge reklamne materijale, redovno i na vreme odgovarajte na službenu poštu, i ono najbitnije – ophodite se prema svima na profesionalan i ljubazan način. Sve ovo će “kupiti” vaše klijente. Naravno, usluga ili proizvod koji nudite moraju biti kvalitetni.

     

    #5 Ne čekajte da otvorite firmu pa da onda tražite klijente, oglasite se ranije

     

    Nemojte čekati da zvanično započnete svoj posao pa da tek onda tražite potencijalne kupce. U tom slučaju, na samom početku imaćete pazan hod, a to znači troškove koje u jednom trenutnu možda nećete moći da plaćate, što za posledicu može da ima i blokiran račun. To, naravno, ne želite da se desi. Zato, pre nego što otpočnete sa zvaničnim poslovanjem, krenite da se oglašavate. Marketinški stručnjaci kažu da za promociju poslovanja nikada nije prerano.

    Da biste svojim budućim kupcima stavili do znanja da ubrzo krećete sa radom, oglasite se na društevnim mrežama i drugim internet kanalima, ali korisitite i tradicionalne metode marketinga. Ako ste u mogućnosti, postavite tačan datum otvaranja vaše firme. Predočite ljudima čime se bavite i probajte da pridobijete vašu ciljanu publiku nekim popustima koje nudite na otvaranju.

     

    Bonus savet: Potražite stručnu pomoć

     

    Bez obzira koliko volite da radite neki posao, koliko imate iskustva i koliko želite da ga samostalno pokrenete, nećete moći sve sami. Sigurno je da će vam za neke oblasti poslovanja biti potrebno da angažujete kvalifikovane osobe.

    Ako niste knjigovođa, najbolje bi bilo da za te poslove angažujete lice koje ima iskustva u vođenju knjiga. Ako treba da sastavite neki ugovor a niste advokat, potražite njegovu pomoć. Na taj način nećete gubiti vreme pa ni novac, jer greške mogu biti neverovatno skupe i koštati vas višestruko više nego plaćanje usluge advokatu, odnosno knjigovođi. Ne pokušavajte da radite posao za koji niste kvalifikovani ili ga po prvi put radite.

    Ukoliko pratite savete iz ovog teksta, pokretanje samostalnog biznisa biće vam lakše. Brže ćete prebroditi prvi krizni period, dok se posao ne razradi, a ceo proces će biti manje stresan po vas i vašu porodicu. Posao koji započinjete, ukoliko ga radite iz srca i sa puno žara i puno razmišljanja, trajaće i napredovati. Srećno sa vašim novim biznisom!

     

     

     

    Pokretanje sopstvenog biznisa nije tako jednostavno kako vam se možda može učiniti. Ljudi često misle da je dovoljno imati dobru ideju i da su time već prošli pola puta ka uspehu. Međutim, da biste danas bili uspešni u poslovanju, moraćete da uložite mnogo truda, da pokažete veliko strpljenje i fleksibilnost, da dobro isplanirate svaki korak i da razvijete organizacione veštine.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija