• Poverenik kontroliše „Wolt“: Dostavljač zloupotrebio podatke, ali da li je to izolovan slučaj?

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti pokrenuće kontrolu kompanije „Wolt“ zbog mogućeg slučaja zloupotrebe podataka.
     

    Reč je o slučaju dostavljača kompanije „Wolt“ koji je korisnici usluga poslao privatnu SMS poruku dan nakon što joj je isporučio večeru, a koji je potom dobio otkaz zbog nezakonite zloupotrebe ličnih podataka, navodi se u tekstu Danasa.

    Poverenik očekuje da utvrdi kako je do zloupotrebe došlo, a potom da li je to izolovan slučaj ili ih je bilo još.
     
    „Institucija poverenika će pokrenuti vanredni nadzor u pomenutoj kompaniji, neke od pripremnih radnji su već otpočete, a sam nadzor biće izvršen tokom sledeće nedelje“, potvrdio je za Danas poverenik Milan Marinović.
     
    Pojasnio je da je u konkretnom slučaju osnov za kontrolu činjenica da je narušena zaštita podataka o ličnosti jedne građanke. 
     
    „A naš posao je da proverimo najpre kako je došlo do toga, a zatim i da li je to usamljen slučaj i kako se već barata sa podacima građana koji naručuju dostavljanje hrane od te kompanije“, objasnio je Marinović.
     
    Kompanija „Wolt“ je u odgovoru Danasu navela da je korišćenje podataka korisnika u neposlovne svrhe direktno kršenje ugovora i da je dostavljač zato dobio otkaz. Naveli su i da je u ugovorima potpisanim sa zaposlenima ovo posebno naglašeno.
     
    Mario Reljanović, naučni saradnik Instituta za uporedno pravo, kaže za Danas da kuriri, dostavljači i bilo ko od nas ne može da upotrebljava lične podatke koje je saznao u vršenju posla, na bilo koji drugi način od onog za koji je to predviđeno.
     
    „Nema nikakve sumnje da je to nezakonito postupanje i kršenje Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. To deluje simpatično, ali nije. Wolt je u ovom slučaju u pravu. To su podaci o ličnosti koje dostavljači dobijaju da bi završili svoj zadatak, kompanija je te dužna da čuva, i da ih upotrebljava samo za one svrhe za koje su prikupljeni, što ne uključuje ljubavne poruke. Broj telefona služi za dostavljanje i eventualno obraćanje korisniku, klijentu, u slučaju da dostava ne može da nađe adresu, da postoji neki problem, kašnjenje ili slično“, objašnjava Reljanović.
     
    Sanja Pavlović iz Autonomnog ženskog centra ističe da je zabrinjavajuće i veliko nerazumevanje žene koja je prijavila dostavljača njegovim nadređenima.
     
    „Iako se za njegovu poruku zaista ne može reći da je napadna, to ne menja situaciju da ona jeste zadiranje u nečiju privatnost. Ta devojka nije na svoju inicijativu dala broj telefona, rekla svoje ime i prezime i gde živi, a on ima sve te informacije o njoj“, navodi Pavlović za Danas
     

    Podsećanja radi, prethodnih dana je društvenim mrežama kružio snimak SMS konverzacije gde je dostavljač, dan nakon dostave, pitao korisnicu „kakva je bila hrana“, a zatim joj se u drugoj poruci „zahvalio“ jer je dobio otkaz, jer ga je ona prijavila kompaniji. 

     

    Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti pokrenuće kontrolu kompanije „Wolt“ zbog mogućeg slučaja zloupotrebe podataka.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija