busevi Autobus
Srbija

Radna grupa za zaštitu vazduha: Za sedam godina bez dizel autobusa

Izvor: 
FoNet Sre, 19/02/2020 - 08:41

Na sastanku Radne grupe za zaštitu vazduha u Srbiji, kojim je predsedavala premijerka Ana Brnabić, navedeno je da je u planu da Beograd za sedam godina u gradskom prevozu više nema nijedan autobus na dizel gorivo, jer bi u tom periodu trebalo da svi budu zamenjeni električnim ili autobusima sa hibridnim motorima.
 
Kada je reč o putničkim automobilima, Vlada Srbije će do kraja februara obezbediti uslove za subvencionisanu kupovinu električkih i hibridnih vozila, navodi se u saopštenju Vlade Srbije.
 
Dodaje se i da to neće biti jedine mere za poboljšanje kvaliteta vazduha u Beogradu, pošto se planira izgradnja još jednog zvučnog zida sa mahovinom, pored postojeća dva, i to na potezu od Studentskog grada ka Centru Sava, razmatra se umanjenje poreza na imovinu za građane koji žive u energetski efikasnim zgradama i umanjenje doprinosa onima koji planiraju da grade takvu vrstu zgrada.
 
"U planu je i raspisivanje tednera za uspostavljanje prevoza rekama, tendera za nabavku 520 autobusa na gas u narednih pet godina, da se na 190 hektara gradske površine zasadi milion stabala, a u okviru projekta Pametni gradovi na više od 300 raskrsnica u Beogradu ugradi adaptivni svetlosni sistem koji sam reguliše dužinu zelenog svetla u zavisnosti od gustine saobraćaja. Prva takva raskrnica, od ukupno 98 koliko se planira u ovoj godini, trebalo bi da bude na potezu Ulice Dimitrija Tucovića", piše u saopštenju.
 
Na autoputevima se planira ugradnja dodatna tri punjača za električna vozila i širenje elektronske naplate putarine, s obzirom na to da je analizom ustanovljeno da dve trećine stranaca i sve veći broj građana Srbije koriste upravo takav način plaćanja putarine.
 
Kada je reč o individualnim ložištima, kotlarnicama i toplanama na mazut i ugalj, koje domaćinstva i gradovi u zemlji koriste za grejanje, premijerka Brnabić je rekla da bi bila izuzetno zadovoljna ukoliko ih do 2025. godine više ne bi bilo, jer bi to značilo da su i građani i privreda prešli na druge vrste goriva, koja su ekološki prihvatljivija.



Marketing



Najnovije vesti