stampa Foto: Pixabay.com/Andrys
Srbija

Srpski telegraf, Kurir i Informer prekršili Kodeks novinara

Izvor: 
Beta Pet, 01/11/2019 - 19:17

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu jednoglasno su odlučili da su "Srpski telegraf", "Kurir" i "Informer" prekršili Kodeks novinara Srbije, saopštilo je Udruženje novinara Srbije (UNS).

Na ovoj, kao i na prethodnoj sednici, članovi Komisije za žalbe imali su suprostavljene stavove da li su "Kikindske" prekršile kodeks.

Član gradskog odbora Srpske napredne stranke iz Kikinde Marko Vukobrat žalio se zbog teksta pod naslovom "Koliko nas košta Vukobrat 25" u "Kikindskim", a u kojem se, kako je naveo, "bez navođenja autora teksta postavljaju pitanja koja se tiču njegovih primanja". Vukobrat je u žalbi naveo da je "Kikindskim" uputio odgovor na pitanja u tekstu, jer nije želeo da se u gradu u kojem živi "stvaraju aluzije na njegova primanja, ali da odgovor nije objavljen. 

Odgovorajući na žalbu, urednik "Kikindskih" Željko Bodrožić naveo je da je regovanje Vukobrata u celosti objavljeno u ovom listu, ali ne u narednom broju, jer su morali da konsultuju pravnog zastupnika zbog "ozbiljnih laži i uvreda" koje se navode u odgovoru.

Novinarka "Vremena", predstavnica NUNS-a u Komisiji za žalbe Saveta za štampu, Tamara Skrozza, rekla je da će ostati uzdržana u glasanju o ovoj žalbi, zato što smatra da je ona zloupotreba Saveta za štampu.

"Meni se ne sviđa da Savet za štampu na bilo koji način bude sredstvo raskusuravanja između 'Kikindskih' i kikindskih naprednjaka", rekla je Skrozza.

Kako je dodala, reč je o pokušuaju diskreditacije novina, "imajući u vidu da komisije na konkursu za sufinansiranje medijskoj sadržaja Ministarstva informisanja ne dodeljuju sredstva medijima koji su više puta osuđivani pred Savetom za štampu".

Predstavnica UNS-a Ljiljana Smajlović rekla je da je novinar dužan da pozove osobu o kojoj piše pre objavljivanja i istakla da će posledica biti na "očigledan prekršaj kodeksa" da Savet za štampu nije u stanju da donese odluku.

U ovom slučaju je, sa četiri glasa za, šest protiv i jednim uzdržanim, odlučeno da "Kikindske" nisu prekršile Kodeks.




Marketing



Najnovije vesti