• Šta boja ulja i dima iz auspuha govori o vašem automobilu

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Miris i boja ispuha govore puno, baš kao i boja ulja u motoru.

     

    Izuzmemo li „wartburg“ i „trabant“ kao najpoznatije marke modela s dvotaktnim motorima i karakterističnim zvukom, slična aroma mirisa iz drugih automobila govori kako nešto nije u redu s motorom automobila. 
     
    Plavi dim je gotovo neizostavna kulisa najslabijeg „yuga“, popularne 45-ice, a prati ga karakterističan miris kao posledica sagorevanja ulja u komori za sagorevanje. To nije dobro iz više razloga, a bitan je da postoji opasnost gubitka ulja. Manjak ulja znači slabije podmazivanje motora, pa je važno reagovati što pre, posebno kod novijih motora kod kojih je popravka gotovo neizvediva.
     
    Beli dim je najčešće posledica neispravnog pečata glave motora, što uzrokuje prodor rashladne tečnosti u unutrašnjost motora. Moguća posledica je pregrevanje motora. Izuzetak su kada dolazi do isparavanja nakupljenog kondenzata. 
     
    Crni dim je vezan za preveliku količinu goriva pa treba proveriti sastav ubrizgavanja i filter goriva. Popravka nije skupa. Kod dizelaša je uzrok nakupljen čađ.
     
    Prvo što treba proveriti je filter vazduha, a tek potom sistem ubrizgavanja. Po pravilu crni dim jedini govori da popravka neće biti skupa. 
     
    Sve rečeno upućuje da pratite nivo tečnosti u prostoru motora, ali i potrošnju goriva koja ne sme oscilovati više od 20 odsto. Pratite li rečeno, ali i miris i boju izduvnih gasova, bićete brži od signalne lampice i na vreme ćete otići kod majstora. 
     
    Boja ulja
     
    Čisto ulje možemo videti na šipkama za merenje kod novih automobila gde ga je teško i očitati na mernoj šipki. Takođe, motori s gasnom instalacijom imaju duže čisto ulje, ali to ne znači da ne morate redovno da ga menjate. 
     
    Ukoliko vozite dizelaša, ulje nakon zamene najčešće nije čisto, svetložuto kao novo, ali ne sumnjajte u mehaničara, zaista je stavio novo ulje. To samo znači da je ulje „pokupilo“ čađ i vezalo je, čime se sprečava nakupljanje naslaga. Pri tome čađ u ulju nema negativan uticaj na svojstva ulja.
     
    Ukoliko treba da dolijete ulje, ne štedite. Kupite ono koje već imate u motoru, odnosno ono koje je odredio proizvođač. Izuzetak su hitni slučajevi kad nemate dovoljna ulja u motoru, a nemate izbora, tada je dobro svako ulje. 
     
    Najjednostavnije je redovno pratiti stanje ulja u motoru i po potrebi imati spremno za dolivanje. Neki motori uprkos tome što su ispravni jednostavno troše ulje.
     
     

    Miris i boja ispuha govore puno, baš kao i boja ulja u motoru.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Zanimljivosti

    Zašto se kaže „pao s kruške“?

    Ovo sigurno znate - za nekog ko se ponaša glupo, ludo, ko je naivan ili smušen, često kod nas umeju da kažu da je “pao sa kruške”. I suprotno, kad neko hoće da istakne kako nije glup, […]

    Kako se piše – čak štaviše ili štaviše?

    Sigurno ste se nekad našli u dilemi koji je izraz pravilan, a ne pomaže ni činjenica da ste tokom školovanja imali profesore koji koriste jedan izraz, ali i profesore koji koriste […]