• Pančevački GUP za 21. vek: Teretna železnica da obiđe grad, a evo i kako!

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Deo predloženih promena Generalnog urbanističkog plana Pančeva je i vizija železničkog saobraćaja na teritoriji Pančeva. Urbanisti prvo ocenjuju da je ideja da se železnički čvor Pančevo uklopi i da predstavlja sastavni deo Beogradskog železničkog čvora-  jedino i ispravno rešenje.

    “Snabdevanje radnih zona na južnom delu grada, koje su u isto vreme i osnovni korisnici teretnog železničkog saobraćaja, biće rešeno direktnim priključcima na kružni koridor. U budućnosti planirati povezivanje industrijskih (teretnih) koloseka na kružni koridor sa drumsko – železničkim mostom kod Vinče (od mosta na Dunavu, obodom starčevačkog zaštitnog pojasa i južne zone i dalje ka Vršcu, Zrenjaninu i Beogradu). Povezne tačke bile bi petlja teretna (u starčevačkom ritu u koju bi se ulivale pruge iz Petrohemije, Azotare, Luke Dunav), povezivanje pruge RNP-a na kružni koridor drumsko-železničke obilaznice i petlje istok i sever (Banat) do uklapanja u prugu ka Vršcu. Time bi se prevoz teških i opasnih tereta u potpunosti izmestio iz centra Pančeva”, navodi se u GUP-u.

    Što se putničkog saobraćaja železnicom tiče “prostorno rešenje vođenja putničkog saobraćaja odnosno „brze“ gradske železnice dato je preko severnog priključka do stanice Aerodrom i dalje preko stanica Varoš, Strelište i Vojlovica na južnom delu grada, pri čemu je ovu trasu u budućnosti moguće produžiti do stanice „Luka Dunav – Mali Rit“.

    Primećuje se da se takva “brza gradska železnica” pruža kroz stambene i radne zone i presecaju je sve linije prigradskog i neke gradske linije javnog saobraćaja, čime je omogućeno efikasno kombinovanje ova dva vida saobraćaja.

    Pančevo ima magistralne pruge ka Zrenjaninu i Vršcu pa se primećuje da su jednokolosečne i neelktrifikovane, kao i da su na njima Kačarevo i Banatsko Novo Selo.

    “Postojeći kapaciteti i položaj železničkih postrojenja u čvoru Pančevo ne zadovoljavaju potrebe ni grada ni železnice. Nagli porast i razvoj gradskih funkcija i prostorno širenje grada ostavili su železnička postrojenja u zoni šireg gradskog centra. U prevozu putnika, železnica bi trebala da zauzme značajnije mesto i ulogu no što ima u postojećim uslovima, što podrazumeva i povećanje nivoa usluga.”, ocenjuju urbanisti.

    Zato predlažu da se pruge modernizuju, elektrifikuju i da se uvede drugu kolosek gde je moguće. Kao pravac koji treba razvijati je i povezivanje Pančeva sa Kovinom i Smederevom – prugom.

    “Na širem obodu grada prema Banatskom Novom Selu planirati novu stanicu za transport roba „Pančevo Banat“. Takođe je potrebno izvršiti elektrifikaciju ovih pruga. Izgradnjom planiranog drumsko – železničkog mosta na Dunavu kod Vinče ostvariće se neposrednija veza, uklapanje i sinhronizacija železničkog čvora Pančevo sa železničkim čvorom Beograd. Izgradnjom i rekonstrukcijom pruga sva ukrštanja sa drumskim i drugim saobraćajnicama u principu rešiti denivelisano”, navodi se u dokumentu.

    Kako se primećuje, “u Prostornom planu Republike Srbije planira se izgradnja nove jednokolosečne pruge Beli Potok – Boleč – Vinča – (novi most na Dunavu) – Pančevo Varoš. ŽTP Beograd planira da se na Banatskoj strani Dunava u blizini novog mosta izgradi železnička stanica Pančevo teretna (u Starčevačkom ritu) i Pančevo Hipodrom. Izgradnjom navedene pruge planira se razdvajanje putničkog i teretnog saobraćaja kroz teritoriju Pančeva. Fabrike južne industrijske zone Pančeva i radna zona „Luka Dunav – Mali Rit“ biće povezane na planiranu prugu industrijskim kolosecima sa sopstvenom industrijskom – ranžirnom stanicom. Dalja trasa planirane teretne „obilazne“ pruge, od uklapanja u Spoljnostarčevačku ulicu obrađena je važećim planskim dokumentom (PDR obilaznice – CIP obrađivač) i najkraćom vezom je uklopljena u trasu postojeće industrijske pruga koju je potrebno rekonstruisati i prolazi kroz građevinski rejon grada Pančeva. Ova trasa je dalje uklopljena u Vršačku prugu.”

    Urbanisti otkrivaju, da se “planira rešenje železničkog saobraćaja u Pančevu, te rekonstrukcija i modernizacija železničkih stanica Pančevo Glavna i Pančevo Varoš, kao i izgradnja železničke stanice Pančevo Banat te povezivanje ove stanice sa postojećim i planiranim prugama. Deo pruga u Pančevačkom železničkom čvoru fukcioniše u sistemu Beovoza”.

    “Položaj Pančeva u odnosu na koridore X i VII, kao i izlazak na Dunav, te postojeća industrija, koja je povezana industrijskim kolosecima i sa Lukom, zahteva izgradnju savremenog robnog terminal”, piše u GUP-u.

    Kako naglašavaju urbanisti, “potrebno je planirati denivelisanje svih ukrštaja magistralne železničke pruge sa drumskim saobraćajnicama”.

    Deo predloženih promena Generalnog urbanističkog plana Pančeva je i vizija železničkog saobraćaja na teritoriji Pančeva. Urbanisti prvo ocenjuju da je ideja da se železnički čvor Pančevo uklopi i da predstavlja sastavni deo Beogradskog železničkog čvora-  jedino i ispravno rešenje.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    PANČEVO: Kako da proverite da li ste na biračkom spisku

    Deo jedinstvenog biračkog spiska za područje grada Pančeva, na osnovu koga će se 2. juna 2024. godine održati izbori za odbornike Skupštine grada Pančeva, izložen je na uvid u Gradskoj upravi […]

    PANČEVO: Uskršnji bazar do 28. aprila

    U četvrtak, 25. aprila, otvorena je manifestacija „Uskršnji bazar“ koju organizuje Udruženje žena „Pančevke – Gornji Grad“ u saradnji sa Turističkom organizacijom grada Pančeva, uz […]

    PANČEVO: Bez naplate parkinga tokom praznika

    Tokom prvomajskih i uskršnjih praznika, od 1. do 6. maja, kontrolori na otvorenom parkiralištu – zoniranim parking mestima, neće vršiti kontrolu naplate parkiranja. […]