Ako usluge majstora koštaju preko 5.000 dinara, bez „proračuna“ niste u obavezi da platite
Prema Zakonu o zaštiti potrošača uvodi se važna novina kada je u pitanju naplaćivanje usluga majstora.
Prema ovom zakonu, koji još nije usvojen, cene usluga koje pružaju majstori kao što su vodoinstalateri, keramičari, moleri i zidari, ali i kozmetičari, frizeri, mehaničari i drugi, biće regulisane takozvanim „proračunom“, prenose mediji.
To znači da će ubuduće majstori morati da obaveste mušteriju kada cena njihovih usluga iznosi više od 5.000 dinara i da dobiju pisanu saglasnost da mušterija pristaje na to.
Goran Papović iz Udruženja potrošača kazao je za B92.net kako to treba da bude regulisano podzakonskim aktima i da udruženje ima brojne primedbe na taj zakon.
„Davalac usluga mora da vam da tačnu specifikaciju, a ako prelazi iznos od 5.000 dinara, mora da naglasi šta je u pitanju i bez vaše saglasnosti ne može to da naplati“, ističe Papović.
U suprotnom, ako saglasnosti nema, kupac ima mogućnost da na kraju odbije da plati izvršenu uslugu više od 5.000 dinara, piše B92.net.
On je objasnio da se time sprečavaju česte prevare, kada se neka jednostavna opravka predstavlja komplikovanom pa se varaju mušterije. Ovako sve bude zapisano crno na belo, pa ne može da se naplati astronomska suma za neki jednostavan posao.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača uvodi se važna novina kada je u pitanju naplaćivanje usluga majstora.