• Cene jaja variraju, ali padaju već nekoliko meseci

    Aleksandar Nikolić iz Zajednice živinara Srbije kaže da je pad cena jaja kontinuiran i da je to isključivo posledica zakona ponude i tražnje. Sanja Čelebićanin iz istog udruženja dodaje da uvoza konzumnih jaja nema, ali da ni izvoz nije mnogo značajan, pošto se jedino izvozi u zemlje Cefte.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Cene jaja variraju, ali padaju već nekoliko meseci
    Foto: Pixabay

    Ukoliko već niste, poslednja je prilika da nabavite jaja koja će krasiti vašu uskršnju trpezu. Cene variraju, u zavisnosti od mesta i objekta gde ih kupujete.

    Aleksandar Nikolić iz Zajednice živinara Srbije rekao je u Jutarnjem programu da je već par meseci unazad pad cena kontinuiran.

    „Ovaj period godine, kada je Uskrs jako blizu i vezan za prvomajske praznike, očekivalo se da će narod vezati odmore i otići van zemlje, što generalno utiče i na potrošnju jaja. Ako analiziramo i prethodni period, već oko Nove godine se videlo da je hiperprodukcija veća što se tiče proizvodnje u odnosu na potrošnju, i mi već par meseci unazad imamo kontinuirano pad cena“, objašnjava Nikolić.

    Prema njegovim rečima, u pitanju je surovi zakon ponude i tražnje.

    „Ljudi misle da to neko može da izmanipuliše, da sam određuje, ali isključivo je to zakon ponude i tražnje. Ukoliko imate viškove u svojim magazinima, logično je da dolazi do pojeftinjenja. Jaja su specifična, rok trajanja je nekih 28 dana i vi nemate mogućnost da ih lagerujete ne znam koliko. Nego jednostavno ste prinuđeni u takvim situacijama da utičete na smanjenje cena“, dodaje Nikolić.

    Ističe da se na pijacama to najbrže oseti, kao i skok cena, zato što su u pitanju mali potrošači, dok u trgovinskim lancima treba neko vreme da se organizuje poskupljenje, tj. pojeftinjenje.

    Niža cena u trgovinskim lancima može da bude i mamac za potrošače da pored jaja, obave i neku veću kupovinu.

    „Ove godine nisu morali previše da se muče, zato što je cena jaja takva, ali neverovatno kako oni uspeju i u trenucima kad ne postoje velike zalihe da organizuju akcije koje su ispod prodajnih cena, veleprodajnih cena, a to je sigurno taj razlog da privuku kupce za ostale namirnice“, objašnjava Nikolić.

    „Veliki potencijal živinarstva, naši proizvođači konkurentni“

    Što se tiče potencijala živinarstva u Srbiji, smatra da je dosta bolji od zemalja u regionu.

    „Verujem da su naši proizvođači dosta konkurentni i neki cilj moj i viđenje je da mi u letnjom periodu samo treba da dobijemo izvoz na grčko tržište ili hrvatsko tržište, i da se neće pojavljivati neki veliki viškovi, a da možemo da se bavimo izvozom“, navodi Nikolić.

    „Uvoza konzumnih jaja nema, ali ni izvoz nije mnogo značajan“

    Sanja Čelebićanin, takođe iz Zajednice živinara Srbije, dodaje da je Srbija u živinarskoj proizvodnji samodovoljna i ostvaruje viškove koje može da plasira na druga tržišta.

    „Mi proizvodimo znatno više nego što je nama potrebno. Uvoza konzumnih jaja nema, ali ni izvoz nije mnogo značajan. Jedino izvozimo u zemlje regiona u Cefti. Promene nas čekaju vezano za usaglašavanje i mogućnost izlaska na tržište Evropske unije, cilj svima nama je da budemo odobreni za tržište Evropske unije, jer ćemo tako biti konkurentniji“, zaključuje Sanja Čelebićanin.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp

    Tagovi:

  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    U toku 1.524 stečajna postupka

    Na teritoriji Srbije u toku su 1.524 stečajna postupka. U periodu od 1. janura do 7. maja otvoreno je 148 stečajnih postupaka na teritoriji Srbije, a obustavljeno 792, navodi se u Agenciji za […]