• Do kredita samo uz nekoliko klikova, umesto dosadašnjeg čekanja ispred šaltera

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Podatke koji su im neophodni za pripremu i slanje ponuda za zaključenje ugovora o kreditu, koje su do sada građani skupljali na raznim šalterima, od sada će moći da dobiju iz fotelje, od kuće. Nova elektronska usluga „Moji podaci za banku“, koja je danas predstavljena u Nardoj banci Srbije omogućava klijentima da neophodne podatke od organa koji ih službeno čuvaju, uz samo nekolio klikova mišem, sada dobiju elektronski i da ih u toj formi i proslede banci koju su izabrali.

    Ove zahteve će moći da podnose građani korisnici Portala eUprava (eGrađani), čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti.

    Guverner Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković, je izjavila da je ovaj projekat dokaz da država, Vlada, centralna banka, banke, privreda i građani mogu i moraju biti partneri.

    Ona je istakla da će ova usluga uticati i na brzinu i olakšati pristup kreditima. Guvernerka je izjavila da je NBS svojom monetarnom politikom dala ključan doprinos sniženju kamata na kredite i poboljšanju uslova finansiranja građana i privrede, kao i države.

    „Tokom prethodne godine referentnu kamatnu stopu smo smanjili za ukupno 1,25 odsto na svega 1 odsto, što je najniži nivo ove stope u režimu ciljanja inflacije. Međutim, ne treba zaboraviti da ciklus relaksacije monetarne politike Narodne banke Srbije traje u kontinuitetu od maja 2013. godine od kada je referentna stopa smanjena za čak 10,75 procentnih poena“, istakla je Tabaković.

    „Godišnje 10 do 20 miliona odlazaka na šaltere manje“

    Premijerka Ana Brnabić je naglasila da je ovo prvi primer da javni i privatni sektor, odnosno bankari, zajedno primenjuju digitalizaciju i najavila da građani mogu očekivati još novih olakšica od digitalizacije.

    „Naša ideja vodilja uvođenja digitalizacje je bila da građani ne budu naši kuriri već da mi budemo njihov servis i da se pokaže drugačiji odnos i odgvornost prema građanima“, rekla je premijerka.

    Navela je podatak da su državni organi i javna uprava, uključujući i lokalnu samoupravu, do sada između sebe razmenili oko 40 miliona elektronskih podataka i dokumenata. To je, prema njenim rečima, uštedelo vreme građanima koji nisu morali da čekaju po šalterima, a time što nisu štampani papiri već podaci elektronski razmenjivani, čuvana je i životna sredina.

    Koliko je papira ušteđeno premijerka je ilustrovala podatkom, da kada bi se papiri koji su spašeni, jer nisu morali da se štampaju, stavili jedan na drugi, visina te kule od papira bila bi 100 puta veća od kule Beograd u Beogradu na vodi.

    Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije Vladimir Vasić je istakao da ova usluga može uštedeti vreme i novac građanima i naveo da građani u Srbiji apliciraju za dva miliona gotovinskih kredita godišnje.

    „Do sada, građanin ako je želeo da dobije ponudu za gotovinski kredit u banci gde nije imao otvoren račun, morao je da prikupi dokumenta iz pet različitih institucija i da ih odnese u banku. Ako bi prihvatili ovaj novi servis, mogli bi ukupno godišnje da uštede 10 do 20 miliona odlazaka na šaltere odnosno 10 do 20 miliona sati ili 30 do 60 miliona evra“, naveo je Vasić.

    Do dokumenata za kredit u pet koraka

    Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je naveo da je za aktiviranje ove usluge neophodno proći pet koraka.

    „Nakon podnošenja zahteva, korisnik se obaveštava o uspešno podnetom zahtevu, a u eSanduče mu pristiže zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i pristanak za obradu podataka o ličnosti, čime se okončava pružanje ove elektronske usluge“, objasnio je Jovanović.

    Za sada su se u pružanje usluge „Moji podaci za banku“ uključile tri banke, Eurobanka, Mobi banka i Sberbanka, a očekuje se da se uključe i druge banke.

    Svrha ove usluge je da omogući korisniku da podatke koji su neophodni za pripremu i slanje ponude za zaključenje ugovora o kreditu prikupi od organa koji vode odgovarajuće službene evidencije, a zatim i da ih prosledi izabranoj banci elektronskim putem. Prilikom podnošenja zahteva, korisniku elektronske usluge je omogućeno da obavi pregled podataka koji su mu dostavljeni.

    „Pored podnošenja zahteva, neophodno je da korisnik elektronske usluge pristane na obradu ličnih podataka kako bi izabrana banka mogla da mu uputi ponudu za zaključenje ugovora o kreditnom proizvodu ili da ga obavesti da ne ispunjava uslove za kreditni proizvod“, navode u E-upravi.

    Nakon podnošenja zahteva, korisnik se obaveštava o uspešno podnetom zahtevu, a u eSanduče mu pristiže zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i pristanak za obradu podataka o ličnosti, čime se okončava pružanje ove elektronske usluge. Spisak i opis podataka koji se prosleđuju banci prikazuju se nakon identifikacije korisnika usluge elektronske uprave i pokretanja usluge.

    Zahteve za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka mogu da podnesu građani korisnici Portala eUprava (eGrađani), čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti (2FA ili kvalifikovani sertifikat).

    Ukoliko građani nemaju definisanu dvofaktorsku autentikaciju, spisak šaltera ili lokacija na kojima je moguće dobiti parametre za tu vrstu prijave mogu se naći na sajtu eUprave.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija