Servisima koji „cepidlače“ preti zatvaranje.
„Pozvaćemo sve vozače koji su sa tehničkih pregleda vraćani zbog nebitnih stvari na svojim vozilima, poput nedostatka tečnosti za brisače, kapice na ventilima ili različitih presvlaka. Protiv tih tehničkih pregleda ćemo pisati prekršajne prijave i oduzimati ovlašćenja“, kaže za Novosti Nebojša Arsov, načelnik Uprave saobraćajne policije.
Dodaje da Zakon mora da se poštuje i da će biti registrovana samo ispravna vozila. Uprava, kaže, potencira tri stvari – ispravnost uređaja za upravljanje, zaustavljanje i da vozila nemaju dubinsku koroziju na nosećim elementima.
„Već imamo povećan broj žalbi na postupanje ovih firmi, a naglašavamo da je izdavanje potvrde o neispravnosti ako je neosnovano, jednako kažnjivo kao i davanje potvrde da je vozilo ispravno a da to nije“, kaže Arsov i dodaje da očekuje da od sadašnje 1.204 firme koje obavljaju tehnički pregled u Srbiji, od kojih je 251 u Beogradu, u narednih šest meseci bez licence ostane nekoliko stotina.
Za deset godina tehnički poskupeo za 600%
Vozači u pohodu na potvrdu o tehničkoj ispravnosti svojih vozila, od ovog jula, moraju da se naoružaju ne samo živcima, već i debljim novčanikom.
Od kada su počeli tehnički pregledi po novim strožim pravilima, poslednjih oko dve nedelje, cena je skočila za 1.500 do 2.000 u odnosu na lane, a 600 odsto za poslednju deceniju.
Tako sada u Beogradu tehnički za putničko vozilo košta oko 6.000 dinara, za teretna oko 7.500 dinara. U Vojvodini je cena viša za oko 1.000 dinara nego u Beogradu, a na jugu Srbije nešto niža.
Kako na tehničkim linijama kažu, pre decenije pregled je bio samo forma, pa je logično bio jeftin.
Cenu opravdavaju velikim ulaganjima, obaveznim snimanjem toka pregleda odnedavno i gužvama poslednjih dana. Očekuju da se do kaja godine cene sa sadašnjih oko 50 evra vrate na 4.500, kao pre primene Pravilnika o tehničkim pregledima, 6. jula.
Dok se nekad, vele, radilo nekoliko desetina dnevno, sada se jedva u obe smene obavi deset tehničkih pregleda. I sa tih deset dnevno, smatraju vozači, zarada im je bezobrazno visoka.
U Srbiji najskuplje
Tehnički pregledi u Srbiji sada koštaju više nego bilo gde u regionu. U Sloveniji, gde je prosečna plata 1.280 evra, ova godišnja obaveza vozača je 35 evra – dvostruko niža nego u Srbiji.
U Albaniji i Bugarskoj ova usluga košta 20 evra, u Svernoj Makedoniji je od 20 do 30 evra, u BiH od 28 do 30, Crnoj Gori 11 do 30 evra, Hrvatskoj 38 do 45 evra, a u Mađarskoj – 25 evra.
„Većina nas je morala da uloži poslednjih godina nekoliko desetina hiljada evra u kupovinu novih softvera, mašina, alatki, a neko ko bi sada pokretao biznis bez 200.000 ne bi mogao da uđe u posao“, kaže Siniša Todorović, koji tehničke preglede radi u Beogradu.
„Osim velikih ulaganja, smanjen je obim posla drastično jer sada duplo duže traje pregled, najmanje 70 minuta, a kontrolori traže veće plate jer više rade.“
Servisima koji „cepidlače“ preti zatvaranje