• Vozačima u Srbiji se sve manje isplati prelazak na automobile na gas – poskupelo i gorivo i ugradnja uređaja

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Korišćenje tečnog naftnog gasa ima brojne ekonomske i ekološke prednosti, ali iako ga u Srbji ima dovoljno, on je kao alternativno ekološki prihvatljivo gorivo nedovoljno iskorišćen zbog povećanja cene u proteklih 10 godina, poručili su iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača. 

    Na konferenciji za medije na temu „Neiskorišćene prednosti tečnog naftnog gasa – alternativnog i ekološki prihvatljivog goriva“ koju je Evropski centar organizovao, istaknuto je da cena auto-gasa treba da bude znatno manja od sadašnje, koja je ispod 50 odsto jeftinija od benzina. 

    Predsednik Evropskog centra izvrsnosti potrošača Josip Kelemen podsetio je na energetsku krizu, ali i zagađenje vazduha i ukazao na značaj korišćenja alternativnog ekološki prihvatljivog goriva kao što je TNG u većoj meri, i predložio rešenje smanjenjem akciza. 

    „Fiskalni i parafiskalni nameti su ogromni, trebalo bi poput Bugarske smanjiti akcize i druge parafiskalne namete, kako bi se zbog povoljnije cene povećao broj korisnika TNG u svojim vozilima“, rekao je Kelemen i dodao da Srbija ima mogućnosti da bude potpuno nezavisna i od uvoza TNG-a, kao i uslove da sve obezbedi domaćom proizvodnjom.

    Skupi uređaji obeshrabrili vozače da ih ugrađuju

    Direktor Centra za motorna vozila AMSS Mirko Gordić je rekao da su razvojem novih benzinskih motora i uređaji za korišćenje TNG na vozilima poskupeli, što je dodatno obeshrabrilo vozače za ugradnju, imajući na umu i to da je cena TNG povećana.

    Milan Lončar iz Centar za motorna vozila AMSS je rekao da je, od 2013. kad je počeo proces ispitivanja plinskih uređaja u vozilu po novom sistemu, broj drastično padao, zbog novih nameta koji su uključeni u proces ispitivanja vozila, a sa druge strane i akciza i drugih nameta.

    „Cena TNG je bila trećina cene benzina, a sada je to negde 50 odsto i krajnja isplatljivost vozaču je znatno pala“, objasnio je Lončar.

    On je naglasio i to da je korišćenje TNG sistema u vozilu bezbedno iako je bilo drugačijih navoda i podsetio da su u saradnji sa vatrogascima i vojskom vršili testove, paljenja automobila i pucanja u bocu, koja u oba slučaja nije eksplodirala.

    Stručnjak za alternativna goriva Željko Marušić potvrdio je ekološke benefite korišćenja TNG-a, čak i prednost u odnosu na korišćenje vozila na električni pogon. 

    „Trenutno da bi ste išli na put potreban vam je punjač za baterije, po jednoj benzinskoj pumpi morate da imate dva, tri megavata, a mi uvozimo struju iz BiH, a ona gori ogromne količine uglja da je napravi, i te čestice dospevaju i kod nas, u regionu“, rekao je Marušić. 

    Iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača naglasili su i da u sektoru auto-gasa, koji čini čak 84 odsto ukupne potrošnje TNG-a u Srbiji, pad u odnosu na pre deset godina je više od 50 odsto, i nastavlje se po stopi od 4,4 odsto, što će, kako kažu, ugroziti i sektor saobraćaja, ali i na hiljade radnih mesta i porodica koje zavise od te delatnosti.

    Korišćenje tečnog naftnog gasa ima brojne ekonomske i ekološke prednosti, ali iako ga u Srbji ima dovoljno, on je kao alternativno ekološki prihvatljivo gorivo nedovoljno iskorišćen zbog povećanja cene u proteklih 10 godina, poručili su danas iz Evropskog centra izvrsnosti potrošača. 

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Koliko deviza sme da se unese u Srbiju

    Građani Srbije koji iz inostranstva dolaze u Srbiju trebalo bi da znaju nekoliko važnih detalja o tome koliko novca da ponesu u zemlju zbog carinskih […]

    Više od trećine zaposlenih u Srbiji radi u Beogradu

    Od ukupno 2,36 miliona zaposlenih u Srbiji, koliko ih je prema podacima Republičkog zavoda za statistiku bilo u prvom ovogodišnjem kvartalu, više od trećine, odnosno 841.029 radilo je u […]