• Za banke ne važi Registar „Ne zovi“: Ne možemo da sprečimo da nas zovu i nude kredite

    Ako vas nerviraju i pozivima dosađuju uporni trgovci i ponuđači najrazličitijih usluga, imamo lošu vest za vas. Banke, ipak, imaju pravo da nastave da zivkaju svoje korisnike, čak i kada je njihov broj upisan u registar „Ne zovi“.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Za banke ne važi Registar „Ne zovi“: Ne možemo da sprečimo da nas zovu i nude kredite
    Foto: Pixabay

    Korisnici mobilne i fiksne telefonije koji ne žele da primaju pozive ili poruke u promotivne svrhe mogu da se obrate svom operatoru kako bi njihovi telefonski brojevi bili uneti u Registar, ali postoje i neki za koje ova pravila ne važe. Ko su ti izuzeci i kako da se zaštitimo od nepoželjnih telefonskih pozova, za jutarnji program „Probudi se“ objašnjava Jovan Ristić – pravnik iz udruženja potrošača „Efektiva“.

    Potrošači koji ne žele da primaju pozive od trgovaca putem telefona, sms ili mms poruka mogu da se upišu u registar „Ne zovi“ koji obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.

    Međutim, registar „Ne zovi“ ne primenjuje na korisnike bankarskih usluga, jer za finansijske institucije važi Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, a ne Zakon o zaštiti potrošača.

    Neko je 2010. godine dobio genijalnu ideju da se korisnici finansijskih usluga obrazuju kao posebna vrsta potrošača i da se na njih primenjuje poseban zakon po kom direktno oglašavanje nije zabranjeno. Narodna banka je jednim podzakonskim aktom propisala pod kojim uslovima se može raditi direktno oglašavanje, ali ono nije zabranjeno. Registar „Ne zovi“ odnosi se samo na potrošače, zakon ne percipira korisnike bankarskih usluga kao potrošače“,objasnio je Ristić.

    Dodao je da Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga na nekoliko mesta upućuje na Zakon o zaštiti potrošača, ali da zabrana poput one iz registra „Ne zovi“ nigde nije uneta.

    Znači, ne možemo da sprečimo da nas neko zove u ime banke da nam nudi zajmove i slične stvari“, ukazao je Ristić.

    Ristić smatra da je potrebno dopuniti Zakon o zaštiti potrošača, kako bi se u njega unela zabrana slanja materijala na aplikacije poput Vibera ili Vocapa.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Preminuo Dragan Marković Palma

    Posle kraće bolesti, u 64. godini, preminuo je predsednik Jedinstvene Srbije, narodni poslanik i predsednik Skupštine grada Jagodine Dragan Marković […]

    JP Putevi Srbije: Bez zimske opreme ne krećite na put

    Javno Preduzeće „Putevi Srbije" informiše javnost da su tokom današnjeg dana usled intenzivnih snežnih padavina na gotovo celoj teritoriji Srbije, u više slučajeva teretna vozila proklizavala […]