• Kako zaštititi decu i tinejdžere od popularnih sajber prevara?

    Žrtve mlađe od 20 godina izgubile su neverovatnih 200 miliona evra samo u 2022. godini.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Kako zaštititi decu i tinejdžere od popularnih sajber prevara?
    Foto: Unsplash

    Ukupan iznos novca koji su tinejdžeri izgubili na onlajn prevarama porastao je za skoro 2.500 odsto između 2017. i 2022. Žrtve mlađe od 20 godina izgubile su neverovatnih 200 miliona evra samo u 2022. godini, navodi New York Post.

    Edukacija dece i mladih o opasnostima i signalima na koje treba da obrate pažnju je prvi korak u sprečavanju da postanu žrtve.

    Najpopularnije prevare usmerene na decu i tinejdžere i taktike koje koriste prevaranti

    „Pošalji mi sliku“: Prevare u vezi sa seksualnim iznuđivanjem porasle su za alarmantnih 20 odsto između oktobra 2022. i marta 2023.

    Prevaranti su ciljali odrasle, ali tinejdžeri, posebno dečaci, postali su njihov najnoviji fokus.

    Uobičajene taktike:

    Prevaranti kreiraju lažne naloge na društvenim mrežama i igrama, predstavljajući se kao privlačne mlade devojke.
    Počnu da ćaskaju sa tinejdžerom, pošalju mu nekoliko slika, a zatim traže golišave fotografije ili video zapise zauzvrat.

    Ako ga žrtva pošalje, prevaranti zahtevaju plaćanje i prete da će objaviti inkriminišuću fotografiju ili video.

    Pretnja od izlaganja izaziva veliku paniku i mnoga deca pokušavaju da plate. Nemojte čekati da o tome razgovarate sa svojom decom. Dajte im do znanja da ste tu da im pomognete ako se ovako nešto desi.

    „Game over“: Roblok i Fortnite su poznata imena i među decom i među sajber kriminalcima. Obe platforme imaju sopstvenu valutu u igri, što zahteva kreditnu karticu i lične podatke povezane sa nalogom.

    Uobičajene taktike:

    Aplikacije i veb lokacije mogu obećati da će platiti valutu u igri u zamenu za kliktanje na lažne oglase. Oglasi sadrže malver koji pomaže prevarantima da hakuju vaš nalog.

    Lažne veb stranice često tvrde da prodaju valutu u igri. Mnogi izgledaju dovoljno stvarno da zavaraju i decu i odrasle, prenosi Večernji.hr.

    Brend banditi: Današnji tinejdžeri vide društvene medije kao potencijalnu karijeru. Ko ne bi želeo da zaradi samo objavljivanjem na mreži?

    Uobičajene taktike:

    U prevarama sa uticajnim ljudima, prevaranti se predstavljaju kao pravi brendovi i dopiru do tinejdžera obećavajući im novac ili poklone.

    Oni će poslati poruku u kojoj tvrde da im se sviđa nalog žrtve i da su odlični za svoj brend – sve dok ne kupe nekoliko stvari unapred. Da, sve je to prevara.

    Bezbednost na prvom mestu

    Digitalni svet ponekad može biti zastrašujući i naravno želite da se cela vaša porodica njime bezbedno kreće. Ovi saveti će vam pomoći da zaštitite svoju decu od prevaranata:

    – Vodite redovne razgovore o opasnostima interneta. Dajte do znanja svojoj deci da vam se uvek mogu obratiti sa sumnjivom situacijom.

    – Koristite menadžer lozinki na porodičnim pametnim telefonima i računarima i omogućite dvofaktornu autentifikaciju u aplikacijama koje vaša deca redovno koriste.

    – Uverite se da su profili vaše dece na društvenim mrežama privatni. Što više informacija prevaranti imaju, to bolje za njih.

    – Neka telefon vašeg tinejdžera bude podešen da blokira nepoznate pozivaoce i/ili ih šalje direktno na govornu poštu.

    – Za igre sa valutom, koristite poklon karticu koja se može ponovo napuniti umesto kreditne kartice.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Svet

    Tuzla: U požaru u Domu penzionera stradalo 11 osoba

    Jedanaest osoba je stradalo u požaru koji je sinoć zahvatio deo zgrade Doma penzionera u Tuzli, dok je 35 osoba zatražilo lekarsku pomoć u Univerzitetskom kliničkom centru u Tuzli, potvrdio je […]

    Prva zemlja uvela zabranu pušenja za mlađe generacije

    Maldivi su prva država koja je uvela zabranu pušenja po generacijskom principu, za sve koji su rođeni posle 1. januara 2007. godine. Tim osobama nije dozvoljeno da kupuju ili koriste duvan, kako […]