Direktorka Apoteke
Intervju – Melanija Bonin, v. d.direktora Apoteke Pančevo

"Daćemo sve od sebe da pokrenemo ustanovu"

Pančevo, Sub, 19/03/2016 - 11:12
Ivana Predić

PANČEVO - Posle dve loše političke odluke čelnika lokalne samouprave o imenovanju direktorki Apoteke Pančevo, ustanove čiji je osnivač Grad Pančevo, ovih dana napravljen je presedan te je zaposlenima u ustanovi dozovoljeno da odluče ko će naredne četiri godine voditi Apoteku. Oni su jednoglasno podržali Melaniju Bonin, diplomiranu farmaceutkinju, koja je u ustanovi zaposlena već 24 godine. Ona je na jučerašnjoj sednici Skupštine grada (u petak, 18. marta) imenovana za v. d. direktora Apoteke Pančevo. Nećemo preterati ako kažemo da je trenutno najhrabrija žena u gradu, s obzirom na to da je u ruke dobila više nego vreo krompir jer se odvažila da pruzme rukovođenje ustanove koja je u potpunoj blokadi, na apratima za disanje. O tome koji će biti prvi koraci novog rukovodstva, da li i kad se može očekivati izlazak Apoteke iz velike krize, kao i o motivima za sedanje na vruću stolicu, Melanija Bonin govori za naš portal.

Koji su preduslovi da Apoteka počne normalno da radi?

-Pre svega neophodno je da nam se omogući nesmatan rad jer nemamo lekove, koji su zaplenjeni, kao ni  telefone i internet. Zbog toga nemamo nikakvu komunikaciju između radnih jedinica, kao i sa drugim ustanovama. Osim otplate duga u iznosu od 375 miliona dinara za koliko je račun blokiran, koji je obećala Vlada, preduslov da krenemo sa radom je dogovor sa dobavljačima. Važno je da steknemo poverenje kod naših poverilaca kako ne bi neko od njih ponovo blokirao račun. Načelni dogovor je da će otplatu ostatka duga od oko 350 miliona dinara, bez kamata i sudskih troškova, finansirati lokalna samouprava u naredne dve, tri godine.

Čini se da se zakasnilo sa rešavanjem problema koje ima Apoteka Pančevo jer je ustanovi račun blokiran od 31. decembra 2015. godine. Koliko vam je do sada pomogla lokalna samouprava?

- Mislim da treba što pre da krenemo sa radom jer što se više odugovlači sa rešavanjem problema, sve je veća šteta. Grad nam je obezbedio markice za prevoz za mart, jer zaposleni nisu primili platu od oktobra, odnosno novembra i nemaju novca za prevoz. Takođe, obećana nam je isplata dve zarade, a trenutnoje u toku otvaranje namenskog računa za te potrebe.

Kako trenutno funkcionišu apoteke?

-Nama je ostao veoma mali broj lekova i pomoćnih sedstava . Poslednja nabavka bila je početkom decembra. Ostala nam je uglavnom bebi oprema i razni proizvodi koji je prethodno rukovodstvo nabavljalo u velikim količinama i ne mogu da se porodaju. Međutim, svi zaposleni svakodnevno dolaze na posao i mogu da kažem da su u ustanovi ostali pravi profesionalci, ljudi koji vole svoj posao. Broj zaposlenih se smanjio i trenutno ih ima 108.

Pre dve nedelje odlukom Skupštine grada skraćeno je radno vreme objekata, a dežurstva su ukinuta. Kako komentarišete činjenicu da trenutno u Pančevu ne postoji nijedna apoteka koja radi 24 sata, te građani tokom noći ne mogu da dobiju lek?

- Mi smo bili prinuđeni da ukinemo dežurstva jer je bila ugrožena naša bezbednost. Dešavale su nam se razne neprijatne situacije jer su građani bili nezadovoljni što ne mogu da dobiju lek. Mi jedva čekamo da počnemo da radimo i dežurstva ćemo vratiti čim se budu stekli uslovi za to.

Ima li trenutno Apoteka Pančevo ikakva primanja?

-Trenutno postoji iznos od 50 miliona dinara koji treba da nam uplati Republički fond za zdravstveno osiguranje, na ime fakutrisanja recepata za oktobar, novembar i decembar. Od toga veći deo ide dobavljačima, a naš deo je 12 odsto, to je oko četiri miliona dinara. Ostaje pitanje kako će se rasporediti taj novac jer su dugovi veliki. Teško nam pada trenutna situacija. Ne možemo da spravljamo određene kapi za oči koje smo pravili i za pančevačku Očnu bolnicu, kao ni tirturate za malu decu. To pravimo samo mi u južnom Banatu, tako da smo masu pacijenata morali da uputimo za Beograd. Do sada smo mogli da proizvodimo nešto preparata u galenskoj laboratoriji, međutim i tu nam je ponestalo supstanci za njihovo spravljanje, a ne možemo da ih nabavimo.

Koliko će biti potrebno vremena da Apoteka stane na noge i da povratite poverenje građana?

- Mislim da nismo izgubili poverenje jer nam ljudi dolaze i u prazne apoteke. Lepa stvar u svemu ovome je što nam građani svakodnevno pružaju podršku. Jako puno posla nas čeka, a radnici jedva čekaju da počnu da rade. Takođe, ovih dana nam je Dom zdravlja ustupio deo ambulante u Kačarevu, gde ćemo otvoriti apoteku i veoma smo im zahvalni na tome. Do sada je Apoteka u tom naseljenom mestu iznajmljivala prostor, koji je zbog neplaćanja kirije zatvoren pre izvesnog vremena. Nažalost, problem je kako ćemo prebaciti robu u novi objekat jer smo ostali bez ijednog vozila. Pre nekoliko dana oduzeta su nam dva automobila koje smo dobili na korišćenje od firmi „Hemofarm“ i „Vetfarm“.  

Koji su bili vaši lični motivi da se prihvatite funkcije direktorke ustanove koja je trenutno u veoma nezavidnoj situaciji?

-Motiv mi je bio da pokušam da oživim ustanovu koju veoma volim i u kojoj veoma dugo radim. Ponudu sam prihvatila i zbog svojih kolega koji su veliki profesionalci. Mi ćemo dati sve od sebe da pokrenemo Apoteku, a ostaje da vidimo šta ćemo postići.

I. Predić



Marketing

Najnovije vesti