• DIREKTOR ATP-a: Studija o zajedničkom prevozu do Beograda dala dobre osnove, ipak…

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

     

    Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.

    Gajić ističe da je studija oslonjena na evropski trend omasovljenja javnog prevoza, jer u zemljama Evropske unije je ideja da se do 2025. godine broj korisnika javnog prevoza udvostruči.

    – Oni predviđaju da razvoj saobraćajnica neće moći da prati razvoj gradova. A ulaganjem u javni prevoz broj automobile u gradovima se smanjuje a tako i opterećenje za saobraćajnice. Za ovakav pristup je neophodno ukidanje barijera kako bi javni prevoz bio što više servis građana, objašnjava Gajić.

    Studija o zajedničkom javnom prevozu između Pančeva i Beograda u tom smislu je opravdala očekivanja.

    – Studija je sagledala i identifikovala neke mogućnosti koje ukazuju da postoji određena opravdanost o povezivanju dva grada kroz zajednički prevoz putnika. Ipak postoje neki elementi koje studija nije dovoljno uzela u obzir a koji možda sada predstavljaju usporivač za bržu realizaciju ovog projekta, ocenio je Gajić.

    Među elementima su i autobuski terminal na Dunav stanici i investiranje u opremu.

    – Kapacitet tog terminal je već sada iskorišćen sa više od 95 odsto. U studiji trošak oko stvaranja prostora na ovom terminalu nije identifikovan. Takođe integracija dva sistema kroz zajedničku liniju donela bi nove troškove za operatera recimo oko investiranja u opremu – validatore. Postoje i zakonska ograničenja oko definisanja raspodele prihoda, objašnjava Gajić.

    Određene smetnje integrisanoj liniji, napominje direktor ATP-a,  postoje i u Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju koji je krovni za ovu oblast.

    – U tom zakonu je navedeno da je prevoz između dva grada u nadležnosti republike a ne lokalnih samouprave. I zbog toga postoje određene smetnje, podseća Gajić.

    Direktor pančevačkog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić ipak smatra da je studija dala dobre polazne osnove da bi se u perspektivi mogli preispitati neki elementi ideje o uspostavljanju zajedničke linije javnog autobuskog prevoza između Pančeva i Beograda.

    Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    PANČEVO: Uskršnji bazar do 28. aprila

    U četvrtak, 25. aprila, otvorena je manifestacija „Uskršnji bazar“ koju organizuje Udruženje žena „Pančevke – Gornji Grad“ u saradnji sa Turističkom organizacijom grada Pančeva, uz […]

    PANČEVO: Bez naplate parkinga tokom praznika

    Tokom prvomajskih i uskršnjih praznika, od 1. do 6. maja, kontrolori na otvorenom parkiralištu – zoniranim parking mestima, neće vršiti kontrolu naplate parkiranja. […]

    Kolike su prosečne februarske plate u južnom Banatu

    Prosečna zarada (bruto) obračunata za februar 2024. godine iznosila je 129.934 dinara, dok je prosečna zarada bez poreza i doprinosa (neto) iznosila 94.125 dinara, saopštio je Republički zavod […]