Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.
Gajić ističe da je studija oslonjena na evropski trend omasovljenja javnog prevoza, jer u zemljama Evropske unije je ideja da se do 2025. godine broj korisnika javnog prevoza udvostruči.
– Oni predviđaju da razvoj saobraćajnica neće moći da prati razvoj gradova. A ulaganjem u javni prevoz broj automobile u gradovima se smanjuje a tako i opterećenje za saobraćajnice. Za ovakav pristup je neophodno ukidanje barijera kako bi javni prevoz bio što više servis građana, objašnjava Gajić.
Studija o zajedničkom javnom prevozu između Pančeva i Beograda u tom smislu je opravdala očekivanja.
– Studija je sagledala i identifikovala neke mogućnosti koje ukazuju da postoji određena opravdanost o povezivanju dva grada kroz zajednički prevoz putnika. Ipak postoje neki elementi koje studija nije dovoljno uzela u obzir a koji možda sada predstavljaju usporivač za bržu realizaciju ovog projekta, ocenio je Gajić.
Među elementima su i autobuski terminal na Dunav stanici i investiranje u opremu.
– Kapacitet tog terminal je već sada iskorišćen sa više od 95 odsto. U studiji trošak oko stvaranja prostora na ovom terminalu nije identifikovan. Takođe integracija dva sistema kroz zajedničku liniju donela bi nove troškove za operatera recimo oko investiranja u opremu – validatore. Postoje i zakonska ograničenja oko definisanja raspodele prihoda, objašnjava Gajić.
Određene smetnje integrisanoj liniji, napominje direktor ATP-a, postoje i u Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju koji je krovni za ovu oblast.
– U tom zakonu je navedeno da je prevoz između dva grada u nadležnosti republike a ne lokalnih samouprave. I zbog toga postoje određene smetnje, podseća Gajić.
Direktor pančevačkog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić ipak smatra da je studija dala dobre polazne osnove da bi se u perspektivi mogli preispitati neki elementi ideje o uspostavljanju zajedničke linije javnog autobuskog prevoza između Pančeva i Beograda.
Grad Pančevo je ovde godine platio i dobio stručnu studiju o prednostima zajedničkog javnog prevoza putnika između Pančeva i Beograda. Direktor gradskog prevoznika ATP-a Nebojša Gajić je svakodnevno baš na ovoj relaciji. Iz Beograda je a radi u Pančevu. Kao čoveka koji je radio u “Lasti” pitali smo ga prokomentariše ovu saobraćajnu studiju.