Svetska zdravstvena organizacija Foto: wikimedia
Svet

SZO: Broj smrtnih slučajeva opao za 17 odsto, ali broj zaraženih raste

Izvor: 
N1/Beta Sre, 16/03/2022 - 16:42











Broj smrtnih slučajeva izazvanih koronavirusom opao je za 17 odsto u prošloj nedelji dok broj zaraženih raste, saopšteno je iz Svetska zdravstvena organizacija.

U nedeljnom izveštaju SZO o pandemiji, istaknuto je da je prošle nedelje bilo 11 miliona novih slučajeva zaraze i 43 hiljade smrtnih slučajeva.

Broj smrtnih slučajeva izazvanih kovidom19 počeo je da opada globalno u poslednje tri nedelje.

Najveće povećanje zaraženih bilo je zabaleženo na Zapadnom Pacifiku i u Africi, gde je stopa infekcija porasla za 29 odsto. Na drugim mestima stopa je opala za više od 20 odsto na Bliskom istoku, Jugoistočnoj Aziji, i u Severnoj i Južnoj Americi.

U Evropi broj sličajeva je porastao za dva odsto.

Iz SZO je saopšno da te brojke "treba pratiti sa oprezom". Dodali su da mnoge države menjaju pravila testiranja dok izlaze iz akutne faze pandemije, i testiraju dosta manje nego pre, što znači da mnogi slučajevi prolaze neopaženo.

U poslednjim nedeljama, zemlje uključujući Švedsku i Ujedinjeno Kraljevstvo su najavile plan da smanje velika testiranja, dodavši da to nije više potrebno.

Sa druge strane još uvek raste broj zaraženih i hospitalizovanih u Velikoj Britaniji usled zaraznije omikron podvrste BA.2.

SZO je saopštila da iako opada broj zaraženih u mnogim regionima, Zapadni Pacifik se suočava sa povećanim brojem zaraženih još od decembra.

Kina je zabranila većini ljudi da napuštaju severoistočnu provinciju i mobilisala rezerviste u ponedeljak, dok brzošireći soj stelt omikron nastavlja da se širi i biva zaslužan za najveće povećanje broja zaraženih u toj zemlji od početka pandemije pre dve godine.

Zvaničnici su takodje saopštili da je zatvoren grad Šenžen koji ima 17.5 miliona ljudi, važi za sedište tehnike i finansija i koji se nalazi na granici sa Hongkongom koji je i sam prijavio najveće povećanje broja smrtnih slučajeva od kovida u skorije vreme.

 








Marketing



Najnovije vesti