• Kamioni s voćem više nemaju prednost na graničnim prelazima

    Posle četiri godine hladnjače s osetljivom robom izgubile prioritet u odnosu na druge prevoznike.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Kamioni s voćem više nemaju prednost na graničnim prelazima
    Foto: Pixabay

    Teretnjaci koji prevoze voće, povrće i meso za izvoz od polovine ovog meseca više nemaju prednost u odnosu na druge kamione koji čekaju u redovima za prelaz na tri granična prelaza u Srbiji.

    Aktom Uprave carine od jula 2020. prioritetan prelazak na graničnim prelazima Batrovci, Horgoš i Vatin imali su teretnjaci i hladnjače koje prevoze ovu vrstu osetljive robe. Međutim, kako je navedeno u zvaničnom dokumentu, koji je objavila Uprava carine, ova mera posle gotovo četiri godine stavljena je van snage, počev od 12. aprila. Navodi se da je poslovna zajednica uputila molbu ovoj upravi da se taj do skoro važeći akt ukine, „uzimajući u obzir pre svega bezbedonosne razloge na graničnim prelazima”.

    Profesor Zoran Keserović, jedan od vodećih domaćih stručnjaka za voćarstvo, upozorio je da bi ovakva odluka mogla da ima otežavajući uticaj na izvoz voća, posebno onog lako kvarljivog, pa i jabuka koje se u poslednje vreme zbog poremećaja na tržištu slabije prodaju.

    Kako je Keserović objasnio za „Politiku”, kamioni hladnjače su dosad imali priorite, ali ova odluka, koja nije uredba vlade, mogla bi da ima dalekosežne posledice i izvoznici već na to upozoravaju.

    – Zamislite sada da jabuke, maline, borovnice ili jagode, a posebno jagode stoje tri dana u hladnjačama na graničnim prelazima. Tu će trpeti i izvoznici i proizvođači jer kada roba stigne do kupca on može da odbije isporuku ako nije zadovoljavajućeg kvaliteta – rekao je naš sagovornik i dodao kako ne zna šta tačno može značiti obrazloženje „iz bezbednosnih razloga”, ali da pretpostavlja da su neki prevoznici možda zloupotrebljavali odluku koja je bila na snazi, mada, ističe, kontrolom lako može da se utvrdi šta je u kamionu i šta je u hladnjaču.

    Sagovornik upoznat sa prilikama na izvoznom tržištu voća rekao je za naš list da novonastale prilike mogu da povećaju troškove prevoznika, ali da imaju uticaj na sve učesnike u lancu.

    – Osim što se povećavaju troškovi umanjuje se i količina voća koja se izvozi ako kamion čeka. Troši se više goriva jer hladnjača mora da radi da voće ne bi propalo. Uvek postoji rizik i da neće raditi sve vreme, što će smanjiti kvalitet robe – istakao je naš sagovornik.

    Ističe da je dodatni problem to što u ovakvoj situaciji ne možete da predvidite kada će hladnjača stići na odredište, što iritira kupce ako na policama nema robe onda kada je ugovoreno.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Cena hleba ostaje 59 dinara

    Vlada Srbije usvojila je danas Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500" kojom cena te životne namirnice ostaje na nivou od 59 dinara još šest […]