televizor Foto: pxhere
Srbija

Sme li daljinski upravljač da bude jedina brana protiv vulgarnosti?

Izvor: 
RTS Uto, 15/10/2019 - 09:56

Scena oralnog seksa emitovana uživo u programu "Hepi" televizije zaprepastila je javnost u Srbiji.
Regulatorno telo za elektronske medije sačinilo je izveštaj i pokrenulo postupak, navode u kratkom saopštenju. Kako prenosi RTS, mogući ishod je opomena, upozorenje ili najdrastičnije - zabrana emitovanja programa od 24 sata do 30 dana.
 
"Savet Regulatornog tela će prilikom odlučivanja u postupku izricanja mera uzeti u obzir sve okolnosti pod kojima je došlo do prikazivanja navedenog sadržaja", saopštavaju iz REM-a.
 
Zbog rijalitija "Parovi", televiziju "Hepi", koja je nacionalnu frekvenciju dobila i zbog dečjeg programa koji ne emituje, REM je već skidao sa malih ekrana na jedan dan. U Savetu REM-a tvrde da, dok im Zakon ne da veća ovlašćenja, više ne mogu. 
 
"Ja sam ubeđen da će oni reagovati na pravi način, kao uostalom i do sada, a ja kao državni sekretar naravno mogu uvek da osudim svaku skaradnost, svaki nemoral i svaki kič i svaki neukus koji se pojavljuje", ocena je Aleksandra Gajovića, državnog sekretara u Ministarstvu kulture i informisanja.
 
Stručnjaci, međutim, veruju da je jedina adekvatna kazna oduzimanje nacionalne frekvencije, uvereni da su tvrdnje da REM nema odgovarajuće mehanizme izgovori.
 
"Opomena na opomenu bi kad tad vodila gubitku nacionalne frekvencije. REM ima veliki istraživački centar, istraživačku službu. Čemu ona služi ako nema nikakvih mehanizama kontrole, ako se to što oni istražuju ne može da primeni. Ako se nakon ovoliko godina istraživanja pokazalo da je REM nemoćan, onda bi trebalo da su u stanju da oni sami proizvedu predloge preporuka za promenu odgovarajućih zakona", ističe za RTS profesorka Milena Dragićević Šešić sa Fakulteta dramskih umetnosti.
 
Mnoge države pokazale su da ne veruju u prostu premoć daljinskog upravljača nad vulgarnošću. U Hrvatskoj je RTL platio kaznu od 14.000 evra zbog emitovanja sadržaja koji utiče loše na decu i maloletnike.



Marketing



Najnovije vesti