• Skoro 60 odsto đaka nije gledalo TV časove, mnogi nisu bili opremljeni za onlajn učenje

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Istraživanje Instituta za pedagoška istraživanja pokazalo je da gotovo 60 odsto učenika nije gledalo TV časove tokom nastave od kuće, a da je 28 odsto to činilo povremeno.
     
    Za 73 odsto učitelja i polovinu nastavnika, nastava preko kanala javnog servisa bila je korisna, piše Danas. Ipak, zanemarljiv broj učitelja i nastavnika se tokom nastave na daljinu oslanjao samo na TV časove, jer oni nisu u dovoljnoj meri usklađeni sa planom i programom nastave i učenja koji su učenici pratili.
     
    Odsustvo žive komunikacije i socijalizacije, teškoće pri praćenju i ocenjivanju učenika, nedostatak digitalnih resursa, preopterećenost nastavnika, kao i nemogućnost pružanja adekvatne podrške i pomoć učenicima, pokazali su se kao najveći nedostaci učenja na daljinu iz perspektive prosvetnih radnika.
     
    I sami srednjoškolci su svesni problema ocenjivanja i prepisivanja, teškoća da se skoncentrišu i organizuju učenje. Nedostaje im društvo i škola generalno, neki su od zaključaka istraživanja.
     
    Naš obrazovni sistem suočio se sa brojnim teškoćama tokom pripreme i realizacije učenja na daljinu. Većina škola nije imala pripremljene platforme za učenje na daljinu, a tek 17 odsto učitelja je onlajn učionicu koristilo svaki dan.
     
    Roditelji kažu da 85 odsto učitelja nije koristilo konferencijske ili video pozive za celo odeljenje, sličan procenat svedoči da to nisu radili ni nastavnici viših razreda osnovne škole, ali je zato ovakav način rada bio najizraženiji u srednjim školama, jer ga je koristilo 57 odsto profesora. 
     
    Oko 80 odsto stručnih saradnika je procenilo da tokom nastave na daljinu nije uvek moguće dati kvalitetna i dodatna objašnjenja kada đaci ne razumeju, a 55 odsto kaže da su deca dobijala nepotpune povratne informacije o zadacima koje rade.
     
    Dok je većina učitelja i nastavnika bila dovoljno tehnički opremljena za izvođenje nastave na daljinu, više od polovine roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole je moralo da deli kompjuter ili laptop sa detetom dok ne završi svoje školske obaveze, pokazalo je istraživanje, prenosi Danas.
     
    Da je podrška prosvetnih vlasti u prethodnom periodu bila nedovoljna slaže se 77 odsto učitelja i nastavnika. Stručni saradnici najviše zamerki imaju na to što prosvetne vlasti stalno postavljaju nove zahteve i uputstva.
     
     

    Istraživanje Instituta za pedagoška istraživanja pokazalo je da gotovo 60 odsto učenika nije gledalo TV časove tokom nastave od kuće, a da je 28 odsto to činilo povremeno.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Srbija se posle filmova i gejminga okreće i muzici

    Srbija će se, posle razvijanja kinematografije i gejming industrije, okrenuti i ka muzici, koja možda ne generiše toliko prihoda, ali se ocenjuje da ima veliki potencijal. Iz godine u godinu […]

    Batut: Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol

    Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol, pokazuju podaci Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“. Od početka godine, redovno je u saopštenjima Hitne pomoći da je zbrinuto […]