Posle prošlonedeljne tragedije kada je posle sudara na prilazu Pančevačkom mostu iz Beograda posle saobraćajnog udesa automobil jugo probio zaštitnu ogradu a dvoje lica poginulo posle pada na obalu Dunava udruženje građana “Ulice za bicikliste” ukazalo je na problem ograde, ali i bezbednosti mosta.
Ovo udruženje dostavilo nam je rešenje iz maja 2017. godine kojim je JP “Putevi Srbije” inspecija za puteve Ministarstva saobraćaja nalaže “da na Pančevačkom mostu izvrše detaljnu i kompletnu sanaciju pešačke staze, ivičnjaka i ograde mosta, iz razloga bezbednog odvijanja pešačkog i drumskog saobraćaja, i sprečavanja propadanja same noseće konstrukcije pešačke staze i ograde mosta”. Tada ostavljen rok za izvršenje ovog inspekcijskog naloga je 30 dana a žalba ne odlaže izvršenje. Rešenje je potpisao inspektor za državne puteve Radojević Ljubiša a ”Putevima Srbije” naloženo je i da 8 dana po isteku roka od 30 dana za postupanje po nalogu izveste inspekciju.
Rešenje je od 17. maja a nadzor koji mu je prethodio je od 11. maja prošle godine. U obrazloženju navodi se da uočeni nedostaci ugrožavaju bezbednost saobraćaja.
Udruženje “Ulice za bicikliste” bilo je uporno pa je dobilo u novembru prošle godine i zvaničnu informaciju od “Puteva Srbije” šta je preduzeto po nalazu inspektora za državne puteve.
Kako se tu navodi GP “Mostogradnja” ima ugovor o redovnom održavanju Pančevačkog mosta “pa sprovodi sanaciju oštećenih ploča (pešačka staza) i ograde”. Policijska uprava za Beograda odredila je termin za održavanje u periodu od 22 sata do 5 ujtru.
“Most je u takvom stanju da mu je neophodna detaljna rekonstrukcija uz zatvaranje saobraćaja za vreme radova. U noćnim uslovima u kojima se odvija redovno održavanje nije moguće sprovesti sve radove na uklanjanju kompletne ograde, staza, ivičnjaka i asfalta i pritom sve ukloniti sa mosta i omogućiti normalno odvijanje saobraćaja u 5 ujtru. Ukoliko se do ne omogući trenutno se stvaraju nepodnošljive kolone u oba pravca, nervosa i vređanje od strane vozaka i pritisak medijana Izvođača i JP “Putevi Srbije”.” – navodi se u odogovoru “Puteva Srbije”.
Što se tiče ograde, pa i elastoodbojne koje na ovom mostu na Dunavu nema, “Putevi Srbije” obaveštavaju:
“Ne postoji potreba za elastoodbojnom ogradom, s obzirom na to da je most u gradskoj sredini sa dozvoljenom brzinom kretanja vozila od 50 km/h i visok ivičnjak (preko 20 cm) kako kažu propisi.”
Ko god da je prošao Pančevačkim mostom zna da ivičnjak postoji i da elastoodbojne ograde nema. Običnu ogradu, koja je tu, inspektor za puteve ocenio je kao zrelu za “ detaljnu i kompletnu sanaciju” a za koju je ostavljen rok od 30 dana. Što je izgleda prilično hitno. Ko god da je prošao Pančevačkim mostom zna da se po njemu po pravilu ne vozi 50 kilometara na sat. Ko god da je prošao drugim gradskim mostovima u Beogradu – zna da postoje elastoodbojne ograde.
Posle prošlonedeljne tragedije kada je posle sudara na prilazu Pančevačkom mostu iz Beograda posle saobraćajnog udesa automobil jugo probio zaštitnu ogradu a dvoje lica poginulo posle pada na obalu Dunava udruženje građana “Ulice za bicikliste” ukazalo je na problem ograde, ali i bezbednosti mosta.