Administrativna zbrka prilikom kupovine polovnog automobila, može li procedura da bude jednostavnija?
Kupovina polovnih automobila komplikovanija je nego što je to potrebno, piše Euronews Srbija. Prenos vlasništva i registracije kupcima i prodavcima donosi veliku administrativnu zbrku koja uključuje beležnika, MUP, Poresku upravu i servis za tehnički pregled vozila, pokazalo je istraživanje koje je NALED radio zajedno sa Sekretarijatom za javne politike, a čija je preporuka da se umesto četiri, cela procedura svede na jedan šalter.
Jelena Bojović iz NALED-a kaže u razgovoru za Euornews Srbija kaže da je ovo istraživanje pokazalo da procedura može značajno da se pojednostavi, jer je aktuelna zahtevna i iscrpljujuća za obe strane.
Kupac i prodavac najpre odlaze kod javnog beležnika gde se vrši overa ugovora. Nakon toga se odlazi u Poresku upravu gde se podnosi zahtev za prenošenje apsolutnih prava, a za njegovo utvrđivanje je potrebno oko dve nedelje.
Banka je sledeća adresa gde se ide nakon preuzimanja rešenja, a onda povratak u Poresku upravu gde se nosi potvrda da ste izmirili svoje obaveze.
Nakon toga se u MUP-u podnosi zahtev za prenos vlasništva, a za novu saobraćajnu dozvolu porebno je da se sačeka dva do tri dana.
Jelena Bojović je rekla da sve to ukupno traje mesec dana i da je procedura komplikovana i zahtevna. Ona dodaje da sve ovo može da deluje mnogo jednostavnije, što je i njihova preporuka.
„Cela ova procedura bi mogla da bude na jednom mestu. U našoj preporuci mi smo se oslonili na iskustva iz Slovenije. Ona je pokazala da je za to dovoljan jedan šalter koji bi se nalazio ili u servisu za tehnički pregled, ili u opštini. Oni bi tu mogli da urade sve, kao i da se skrati i smanji procedura prenošenja apsolutnih prava koja je trenutno jako komplikovana“, objasnila je Bojović.
Kupovina polovnih automobila komplikovanija je nego što je to potrebno, piše Euronews Srbija. Prenos vlasništva i registracije kupcima i prodavcima donosi veliku administrativnu zbrku koja uključuje beležnika, MUP, Poresku upravu i servis za tehnički pregled vozila, pokazalo je istraživanje koje je NALED radio zajedno sa Sekretarijatom za javne politike, a čija je preporuka da se umesto četiri, cela procedura svede na jedan šalter.