• Građani inspekciji podneli 3.355 prijava u vanrednom stanju

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Tokom vanrednog stanja građani i privreda uputili su preko jedinstvenog Kontakt centra inspekcija 3.355 predstavki, objavljeno je u biltenu NALED-a. Kontakt centar radi tri meseca a ukupan broj predstavki građana i privrede je 4.422, a od toga 34 odsto predmeta bilo je iz nadležnosti Tržišne inspekcije.

    NALED navodi da su se građani tokom prvog talasa pandemije pored podizanja cena, najčešće žalili i na odbijene reklamacije, neregistrovane maloprodaje ili neizdavanje fiskalnih racuna.

    „Iako su inspektori brzo postupali po prijavama, verujem da bi radili još efikasnije, kad bi se mlade generacije zainteresovale i više birale ovaj poziv, čime bi se popravila starosna struktura zaposlenih u inspekcijama koja sada u proseku iznosi 57 godina”, izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan (EIB) Žužana Hargitai.

    EIB podržava reformu inspekcijskih službi u Srbiji a Hargitai smatra da bi inspektore u radu trebalo motivisati tako što bi im se omogućilo da redovno napreduju, kao i da kvalitetan kadar bude adekvatno nagrađen.

    Prema podacima za 2019. i 2020. godinu građani su se Tržišnoj inspekciji najviše obraćali zbog nezakonitog podizanja cena u trgovinskim radnjama (61 procenata), po 27 odsto prijava bilo je za sektor uslužnih delatnosti i zbog neprihvatanja reklamacija.

    A značajan broj prijava bio je i zbog neregistrovanih radnji i neizdavanja računa, navodi NALED. Od prijava koje je nadležna inspekcija podnela sudu, izrečeno je 536 kazni, četiri prijave su odbijene, jedna presuda bila je oslobađajuća a jedan postupak je obustavljen.

    Najčešće izricane presude odnosile su se na zabranu obavljanja delatnosti za neregistrovane radnje, privremeno oduzimanje robe i otklanjanje nedostataka po Zakonu o turizmu.

    Tržišna inspekcija u poslednjih godinu i po dana na teren je izlazila u proseku 65 puta dnevno i obavila 36.000 nadzora i to sa tek 350 inspektora, a najviše zbog sumnji u nezakonito podizanje cena.

    „Građani ovu inspekciju vide kao najzaslužniju za suzbijanje sive ekonomije, više i od predsednika države i Vlade, što potvrđuje 18 procenata ispitanika u NALED-ovom istraživanju stavova o sivoj ekonomiji”, navodi se u Biltenu te organizacije.

    Tokom vanrednog stanja građani i privreda uputili su preko jedinstvenog Kontakt centra inspekcija 3.355 predstavki, objavljeno je u biltenu NALED-a.
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Skupština izabrala novu Vladu Srbije

    Posle dva dana rasprave, Skupština izglasala novu Vladu Srbije, sa 152 glasa "za". Nova Vlada ima 31 člana, od čega pet ministara bez […]