• ISTINOČEŽNJA: Žozef Lončar

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Sećam se, mada je prošlo tri decenije, neko od urednika Radio Pančeva poslao me da pratim jedno od zbivanja u agenciji „Mark Plan“, tada vodećoj u sferi marketinga u Jugoslaviji. Prvi put, tada, video sam junaka ove priče, Žozefa Lončara.

     

    Nije lako, danas, u eri interneta, društvenih mreža, nametnutog mišljenja, čega sve ne, porediti nekadašnje aktivnosti pomenute agencije sa ovim, koje su sada aktivne, mada, reklo bi se, pricipi su isti, ili slični. Ovo vam pišem, da bih još više istakao ulogu Lončara u stvaranju nekih brendova, a najviše mislim na požarevački “Bambi“, najpre na keks Plazma.

     

    Slobodno ću reći, i neću se prevariti, naš Pančevac, bio je rodonačelnik modernog marketinga u Jugoslaviji. Sveže ideje, uloga u javnosti, medijima, među potrošačima, sve su to bili vizionarski potezi, još uvek krepkog čoveka, koji svojim stavovima o pojavama i ljudima oko nas, ko ga pažljivo sluša i čita, vraća veru, da još uvek ima gospode među svetom.

     

    Nisam posle pomenutog susreta, mada sam siguran da se on toga ne seća, u kancelarijama na Kotežu, dugo video Lončara. Onda, pre nekoliko godina, sedeo je sa zajedničkim prijateljem, nažalost, Aca Grbović nije više među nama. Prišao sam da se pozdravim, a oni su me zadržali na kafi. Bio je to veoma prijatan razgovor, a ne malo sam se iznenadio kad sam dobio poziv da prijateljstvujemo preko Fejsbuka. Tako, od tog dana, pratim sve što Žozef napiše, a u svakoj toj reči, rečenici, sklopu, bilo da je o struci ili nečemu drugom, oseća se mudrost.

     

    Ipak, izdvojio bih jednu činjenicu zbog koje mnogo poštujem ovog gospodina. Reč je o širenju pameti i znanja. On je odlično i na vreme razumeo-što ih čovek više deli-sve ih više ima. Neustručava se da pokrene velike teme, sposoban da gospodski brani svoje stavove, a postoje odlomci iz istih, koje, komotno, možemo staviti u udžbenike života, zapamtiti ih i redovno koristiti.

     

    Ima još nešto. On je strpljiv i veliki zagovornik čirilićnog pisma, a ideju o tome da naše slovo(a) da ih tako nazovem, bude osnova pisane komunikacije, ujedno, sačuvamo je od zaborava, jer, kako su krenuli, malo po malo, svako pravo će nam oduzeti, radi, kao, viših ciljeva. Ta mi se borba dopada, a sve sam smerniji da se potpuno okrenem čirilici, kao pismu, koje bih i sam koristio u svemu što radim, na internetu i drugim medijima.

     

    Takođe, mislim da je zanimljivo, dok vam predstavljam ovog čoveka, ne tako davno, uradio je nešto izuzetno, a u vezi je sa svim što sam vam do sad napisao. Naime, on, vlasnik firme „Svet marketinga“ donirao je skoro 1.600 stručnih knjiga i časopisa Mokrogosrkoj školi marketinga. Jedinstvena je to i retka kolekcija, pre svega, namenjena onima koji žele da saznaju nešto iz oblasti koja je odavno ušla u naše živote. Divan gest sjajnog čoveka.

     

    Pratite ga, čitajte, naučite.

     

    Praštajte i dobra vam sreća!

     

    Sećam se, mada je prošlo tri decenije, neko od urednika Radio Pančeva poslao me da pratim jedno od zbivanja u agenciji „Mark Plan“, tada vodećoj u sferi marketinga u Jugoslaviji. Prvi put, tada, video sam junaka ove priče, Žozefa Lončara.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo

    Kolike su prosečne februarske plate u južnom Banatu

    Prosečna zarada (bruto) obračunata za februar 2024. godine iznosila je 129.934 dinara, dok je prosečna zarada bez poreza i doprinosa (neto) iznosila 94.125 dinara, saopštio je Republički zavod […]

    Foto-safari u Ivanovu 28. aprila

    Dom kulture „Žarko Zrenjanin“ i foto grupa „Dunavac“ organizovaće 17. fotografsko druženje „Foto-safari Ivanovo 2024“ u nedelju, 28. […]