• Euro 7 norma dodatno poskupljuje automobile za 2.000 evra

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Odavno slušamo da će najrigoroznije norme do sada poskupeti automobile, pa čak i ugroziti opstanak modela u A i B segmentu, upravo zbog visoke cene agregata i katalitičkih sistema za Euro 7 normu.
     
    Ova norma bi trebalo da bude u primeni od 2025. godine, kako bi se smanjila emisija izduvnih gasova.
     
    Za sada su se oglasile dve velike evropske automobilske grupacije sa procenom da će novi automobili sigurno poskupeti. Renault je saopštio da će ga prelazak na Euro 7 normu koštati oko milijardu evra, što bi donelo prosečno poskupljenje po automobilu od 1.000-2.000 evra, dok iz VW grupe navode da će Euro 7 doneti poskupljenje od 3.000-5.000 evra. Njihovi poznati mali modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bili bi približne cene kao i električni, što postavlja pitanje njihove održivosti i opravdanosti.
     
    U razgovoru za Biznis.rs automobilski novinar Aleksandar Uglješić potvrđuje da će cene ići naviše, ali i da nam još nije saopšteno koje su proizvođačke, a koje maloprodajne.
     
    Poskupljenje će biti jednako za sve jer se radi o istim tehnologijama kojima će oni pokušati da dostignu nove standarde. Automobili će sigurno poskupeti do 2.000 evra zbog uvođenja novih standarda, ali će benefit biti vrlo mali. Najveći problem je što će Euro 7 vrlo malo smanjiti nivo zagađenja, posebno u odnosu na Euro 6 koji je za 60 odsto skinuo emisiju CO2. Očekuje se da će Euro 7 sa novih šest procenata uticati na emisiju štetnih gasova, što je mali korak u odnosu na promene koje se nameću automobilskoj industriji„, navodi Uglješić.
     
    Objašnjavajući da su benefiti novog standarda gotovo zanemarljivi, a cena njihovog uvođenja izuzetno visoka, sagovornik Biznis.rs prenosi da sami proizvođači teško da mogu da opravdaju poskupljenja automobila činjenicom da nude više od prethodnih modela.
     
    Cilj automobilske industrije od devedesetih godina bio je da se smanje emisije ugljenik-dioksida. Euro 7 norma je jedna politički motivisana odluka, kao što je i elektromobilnost koja je potpuno iracionalna„, ocenjuje Uglješić.
     
    On upućuje zamerke na račun uvoza polovnih automobila u našu zemlju jer smatra da je ta politika u totalnoj suprotnosti u odnosu na borbu za smanjenje zagađenja.
     
    Jako bih se radovao da je kod nas donja granica za uvoz polovnjaka Euro 5 standard, jer dok pričamo o ekologiji dopuštamo uvoz vozila sa Euro 3 motorima, dok sa druge strane u salone stižu električni automobili. Uz to kod nas je tolerantno shvaćeno proveravanje izduvnih gasova gde na taj način pokazujemo nedoslednost kao i u mnogim drugim sferama„, zaključuje Uglješić.
     

    Odavno slušamo da će najrigoroznije norme do sada poskupeti automobile, pa čak i ugroziti opstanak modela u A i B segmentu, upravo zbog visoke cene agregata i katalitičkih sistema za Euro 7 normu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Zanimljivosti

    Prvi srpski predstavnici na Olimpijskim igrama

    Svi nestrpljivo čekamo početak Olimpijskih igara u Parizu. Ta euforija koja staje u dve nedelje, konstantna provera koliko je Srbija osvojila medalja je ono što čekamo četiri godine. Dugu […]

    Kako proslaviti trideseti rođendan

    Za tridesete se često kaže da su nove dvadesete, ali i da su to godine kada zapravo istinski sazrimo. Nesporno je svakako da ove godine predstavljaju svojevrsnu prekretnicu koju treba valjano […]

    Kako se piše – Milicin ili Miličin?

    U Srbiji je još uvek najčešće žensko ime „Milica“, pa je sva prilika da i vi poznajete neku Milicu, a veća je verovatnoća da poznajete i više […]