Premijera u Rumuniji Razbojnici Banata Foto: M. M.
Kultura

U Rumuniji premijerno prikazan film Ivana Rakidžića

Izvor:
013info Uto, 04/12/2018 - 09:37

Ekipa filma o banatskim razbojnicima koji se snima već četiri godine, zaputila se u utorak, 27. novembra u Temišvar gde je premijerno prikazana četvrta priča o banatskom razbojniku pod nazivom "Barbul Laj". Film koji je režirao Ivan Rakidžić promovisan je u okviru manifestacije „Dani srpske kulture” u Kulturnom centru „Savez Srba u Rumuniji”. Glavne uloge u ovom ostvarenju igraju Marko Adžić, Milena Predić, Miroslav Žužić, Branislav Platiša, Vesna Paštrović, Jovan Torački i Milan Caci Mihailović.

S obzirom da glumac Marko Adžić živi i radi u Temišvaru, on je bio i domaćin večeri, a o filmu je nekoliko reči rekao i Ivan Rakidžić. On je naglasio da je ovo jedna od četiri priče koje se bave zanimljivom i atraktivnom tematikom koju do sada niko nije obrađivao.

– Snimili smo četiri priče o četiri razbojnika iz Banata. Četvrta priča je o Barbul Laju, koju kada smo videli kako izgleda, smo poželeli da malo proširimo i napravimo igrani film koji traje oko sat vremena – rekao je Rakidžić. Ceo film, koji je zbog vrlo oskudnih sredstava sniman već četiri godine biće najverovatnije predstavljen u maju naredne godine. Trenutno je u procesu postprodukcije.

Krvoločnog i svirepog banatskog razbojnika po imenu Barbul Laj, glumio je Marko Adžić.

– Borio sam se sa transformacijima. Pokušao sam samo da pratim priču koja je lepo napisana. Istovremeno i je bilo i teško i lepo. Sve emocije se spoje i prepletu, a bio je izazov ne samo zbog uloge, već i uslova u kojima smo radili. Nismo imali pripreme i bukvalno smo tekst čitali samo dva-tri puta. Sve što ste videli su prvi ili drugi kadar. Ipak sve scene su urađene dobro jer smo jedni druge gurali i bilo je mnogo lakše sve to uraditi zbog ekipe koja je bila tu – rekao je Marko Adžić.

Barbulovu ženu, glumila je naša sugrađanka Milena Predić, za koju je uloga namenski pisana. Ona je naglasila da joj se tekst dopao na prvo čitanje, jer se radilo o jakoj ženi koja nije samo u funkciji muškarca, što je često slučaj u srpskom filmu i televizijskom programu.

–  Takođe mi se pojavio neki lokal patriotizam, koji ja za razliku od svojih roditelja nisam nikada osećala. Ova saradnja je za mene bila vraćanje korenima. Prijao mi je izlet u ovu epohu i nešto što je vezano za istoriju Banata na neki totalno drugačiji način. Likovi koji se obrađeni nisu nekim svojim delima dali istorijski pečat, nego su bili s druge strane zakona. Zato je to na više polja bio izazov. Uživala sam sa ovom ekipom koja je to radila. Ovo je pobeda entuzijazma i umetnosti koja je iznad svega konzumerističkog, aktuelnog – rekla je Milena Predić.

Glumica iz Beograda, Vesna Paštrović glumi jednu od glavnih uloga u četvrtoj priči, a pojaviće se u još dve. Ona je istakla da je veoma zadovoljna saradnjom sa pančevačkim rediteljem i celokupnom ekipom filma.

Urednik portala 013info Aleksandar Tokin, jedna je od snimatelja koji su radili na ovom filmskom ostvarenju. On je sarađivao i na drugoj i trećoj priči, dok se u četvrtoj kao snimatelj pojavljuje i Sead Bogućanin.

– S obzirom da je skromna produkcija i da sam prvi put radio dugometražni igrani film sve je bilo izazov. Kada je moj deo posla u pitanju, izazov je bio doneti atmosferu, ali mislim da sam se dobro razumeo sa rediteljem, i da sam slikom uspeo da donesem ono što je projekat zahtevao. S glumcima je bilo izuzetno prijatno raditi, svi su veoma profesionalni, i zaista je sve bilo na zavidnom nivou – rekao je Tokin.

Sala u Kulturnom centru „Savez Srba u Rumuniji” bila je prepuna publike, a dug i gromoglasan aplauz nakon završetka projekcije posvedočio je da je ekipa uspela da napravi zanimljiv film koji će se rado gledati. S obzirom da je ovo samo najava onoga šta bismo mogli da očekujemo od priča o banatskim razbojnicima, s nestrpljenjem očekujemo maj kada će ovaj višegodišnji projekat biti konačno završen.

Scenario i režiju potpisuje Ivan Rakidžić, snimatelji su bili Aleksandar Tokin i Sead Bogućanin, montažu je radila Jelena Đokić, scenografiju i kostime Svetlana Zojkić, kompozitor je Sorin Boljanac, direktor filma Vladimir Protić, a dizajn i miks zvuka radili su Janko Božović i Marko Filipović.

film Ivan Rakidžić premijera Temišvar

Marketing

Najnovije vesti